Har mødt en fyr...

Spørgsmål/debat vedrørende sex og samliv og graviditet
Forumregler
Læs mere om livet med stomi. Husk også at Stomiforeningen COPA tilbyder gratis rådgivning
Ginger
Indlæg: 38
Tilmeldt: 27. apr 2011 21:02
Årgang: 1988
Stomi siden: 2011

Har mødt en fyr...

Indlægaf Ginger » 21. jan 2013 22:02

Hej derude

Jeg er en pige på 24, blev opereret for snart 2 år siden og har ikke været sammen med nogle fyr siden.

Jeg har i snart 3 mdr skrevet en del med en fyr (bekendt). Vi er så lige begyndt at se hinanden nu.... Vi har snakket meget om, at det godt kunne blive ret seriøst vores forhold osv. Tadadadaaaaammm.... Så har i nok regnet mit problem ud!!:-/ jeg ved at når vi ses næste gang, vil det blive mere intimt, så nu er tiden desværre inde til at fortælle ham om min højre side af maven. Vi bor i hver vores del af landet, så bliver ikke face to face jeg for fortalt ham om det. Hvordan skal jeg dog sige det - nogle forslag/erfaringer?? Jeg er SÅ nervøs over det... For kan virkelig godt lide ham!!

Førhen fik jeg altid de fyre jeg gerne ville have, men den selvtillid jeg havde førhen er desværre forsvundet fuldstændigt med operationen, og føler mig absolut ikke sexet mere! Har svært ved at tage på, så har mistet mange af mine former og øv hvor er det bare surt!!!, selvom jeg er tilfreds med min stomi (ift. Det år inden opr. Hvor jeg var SÅ syg).

Nå, men håber nogle kan hjælpe mig lidt:)

Ginger
Indlæg: 38
Tilmeldt: 27. apr 2011 21:02
Årgang: 1988
Stomi siden: 2011

Re: Har mødt en fyr...

Indlægaf Ginger » 22. jan 2013 12:07

Slet ingen der kan hjælpe?

KatrineN
Indlæg: 7
Tilmeldt: 10. mar 2011 23:28
Årgang: 1993
Stomi siden: 1994
Geografisk sted: Århus

Re: Har mødt en fyr...

Indlægaf KatrineN » 22. jan 2013 23:34

Først og fremmest vil jeg sige, at hvis han er lige så glad for dig, som det lyder til, at du er for ham, så bliver det intet problem. Nu har jeg haft stomi hele mit liv så jeg kender ikke til andet, men jeg kan godt huske første gang, at jeg skulle fortælle en fyr, at jeg havde en stomi. Min første kæreste fortalte jeg det over sms, hvilket jeg i dag fortryder ret meget, da jeg ikke synes at det var en særlig god måde jeg fik det sagt på... Dog skal det sige at han tog det pænt og ikke så det som noget problem. Men altså, du siger at det ikke bliver face to face, så jeg ville helt klart foreslå at du fortæller ham det når i snakker sammen over telefon... Måske har du fortalt ham i forvejen at der er noget du meget gerne vil fortælle ham - uden altså at gøre det vildt dramatisk, da det måske godt kan gøre ham bange.
Min nuværende kæreste kan jeg ikke huske hvordan jeg fortalte, at jeg har stomi, og nu har vi været sammen i cirka to år, og han er overraskende ret så interesseret i den.
Jeg håber du tager dig mod til det, og får ham den søde fyr fortalt om din højre side af maven. Jeg var enormt lette over at få min tidligere kæreste det fortalt, og følte derefter at jeg havde været meget mere nervøs, end hvad der havde været nødvendigt.

Conni
Indlæg: 30
Tilmeldt: 10. jan 2013 20:56

Re: Har mødt en fyr...

Indlægaf Conni » 23. jan 2013 16:56

Tillykke med at du har mødt en dejlig fyr :P

Hvis jeg forstår dig ret, så har i mødt hinanden (bare ikke uden tøj). Jeg tror altså han er noget så bedøvende ligeglad, hvis han holder af dig. Han vil måske være lidt bekymret for hvordan det føles på dig (om det gør ondt o.s.v.),jeg syntes jo sagtens vi kan se sexede ud,med pose på maven, selv bruger jeg hipsters, de dækker godt.

Jeg ville helt klart vente med at fortælle om posen til i ses, måske over en hyggelig middag.
Hvis han render skrigende bort, var han ikke den rigtige alligevel.

Held og lykke til dig

Ginger
Indlæg: 38
Tilmeldt: 27. apr 2011 21:02
Årgang: 1988
Stomi siden: 2011

Re: Har mødt en fyr...

Indlægaf Ginger » 23. jan 2013 21:55

Hej begge to

Mange tak for i gav jer tid til at svare :)
Jeg tænkte over det igår, og kom alligevel frem til at få det ud af verden og skrev det til ham. Han tog det fint og det er ikke noget der betyder noget for ham overhoved. Heldigvis :D Pyha, nu kan være sig selv, uden at være bange for han røre en på højre side af maven :)

Nillerdrengen78
Indlæg: 3
Tilmeldt: 12. mar 2013 13:48

Re: Har mødt en fyr...

Indlægaf Nillerdrengen78 » 13. mar 2013 16:00

Halløjsa :)

Først og fremmest håber jeg stadig at det holder for dig og din fyr!!

Jeg står på den anden side af hegnet, da jeg selv er mand, og fik stomi i en alder af 20.. Men jeg har den perfekte tilgang til at fortælle det modsatte køn at "der nok lige er noget det skal vide" inden man i rent begær vælger at flå tøjet af hinanden! ;)

Enten kan det kastes ind i samtalen hvis man alligevel kommer til at tale om hospitaler eller sygdom... Det er en nem tilgang.

Ellers plejer jeg bare at sige "der er lige en ting du skal vide.. Det er ikke noget der betyder det store, men jeg vil hellere have at du ved det på forhånd. Jeg fik nogle problemer med maven for x antal år siden, og det medførte at jeg fik lavet en stomi. Det er ikke i vejen, eller en hindring på nogen måde, og det er en rent kosmetisk ting. Men da det ikke er noget man kan se igennem tøjet, vil jeg hellere bare sige det i tilfælde af det ikke lige virker for dig" Hvis pigen så spørger hvad en stomi rent faktisk er, så plejer jeg bare at sige "det er når tarmene ikke fungerer.. Så klipper man dem af bagtil, og fører dem ud fortil, og så sætter man en lille pose på i stedet for.. Det er faktisk pænt genialt fundet på"

Men tænk MEGET nøje over din formulering.. Hvis du læser det jeg har skrevet kan du se at der ikke er ét eneste negativt ord.. Og bare sørg for at du ikke siger ting som "det er ikke noget stort problem" for så er det stadig et problem.. bare ikke et stort et.. men stadig et problem!

Hvis du holder dig til den approach.. Så vil du (hvis mænd minder om kvinder på det punkt) få 99% positiv respons!


Tilbage til "Sex, samliv og graviditet"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster