Nervøsitet og inkontinens med pouch

Spørgsmål/debat vedrørende sex og samliv og graviditet
Forumregler
Læs mere om livet med stomi. Husk også at Stomiforeningen COPA tilbyder gratis rådgivning
maamco
Indlæg: 21
Tilmeldt: 18. feb 2010 23:55
Årgang: 1989
Geografisk sted: Sjælland

Nervøsitet og inkontinens med pouch

Indlægaf maamco » 22. maj 2012 01:25

Hej.

Jeg har et problem, jeg ikke ved hvad jeg skal gøre ved :(
Min kæreste er meget forstående og sød, og vi mødte hinanden for to år siden, da jeg lige havde fået stomi. Nu har jeg så ikke stomi mere, men pouch.
Når jeg går i seng med min kæreste, er jeg meget nervøs for at jeg skal have uheld, hvilket er sket en enkelt gang. Min kæreste lagde ikke mærke til at jeg fik et uheld, eller han gjorde ihvertfald ikke opmærksom på det.
Jeg har efterfølgende svært ved at slappe rigtig af, eller det vil sige, jeg forsøger hele tiden at passe på, når vi har sex, for at jeg ikke ligesom giver helt slip med uheld som følge.
Jeg har snakket med min læge og fået noget udstyr til at skylle ud i pouchen for at få tømt helt ud. Jeg har ikke prøvet det endnu, da jeg ikke kan holde ud at skulle planlægge hvornår min kæreste og jeg skal gå i seng med hinanden. Desuden føler jeg også at det er omstændigt at skulle gøre det, men er der nogen der har gode erfaringer med det?

Jeg har ikke fortalt min kæreste, at jeg ikke er afslappet, på grund af at jeg er bange for at lække. Jeg har bare sagt at jeg ikke kan gøre det i bestemte stillinger, fordi jeg har ondt i maven. Men det sætter jo også gang i en hel del, i fordøjelsessystemet, når man dyrker sex, hvilket på mange måder gør det sværere at give slip.
Jeg ved ikke om jeg skal fortælle min kæreste, at det jeg er bange for er at have et uheld. I kampens hede er det for mig at se lidt ligegyldigt, hvis vi nu lagde et håndklæde eller noget, altså det ville jo ikke være sikkert at der kom noget, og det ville jo slet ikke være med vilje. Men føler ikke rigtig at det er særlig fedt, hvis han ved at jeg er inkontinent, fordi så vil han jo tænke på det, hvergang jeg laver et forkert ansigtsudtryk når vi har sex. Så vil jeg hellere lade som om, at det bare er maven den endnu engang er galt med.
Men hvis jeg ikke fortæller ham at jeg frygter uheld, så kan vi jo ikke gøre noget ved det. Jeg ville rigtig gerne have at bare denne ene ting, var noget jeg selv kunne ordne, og ikke belaste forholdet med.
Hm, jeg håber der er nogen derude der har et godt råd!

Marianne Andersen

Re: Nervøsitet og inkontinens med pouch

Indlægaf Marianne Andersen » 23. maj 2012 17:24

Kære dig.
Det er synd at du har alle de hæmninger med med livets "kryderi". Går ud fra at du efter dine operationer, har fået et kursus med knibeøvelser og bækkenbundstræning ?.
Du må også til at arbejde med dig selv for at vise din forlovede tillid, det kan være at han går med nogle andre bekymringer og tanker, måske en lille angst for at kunne komme til at skade dig..
Et samliv består af gensidig tillid og åbenhed. Der er ingen der siger at livet er nemt, det består af udfordringer hver eneste dag. Livet er så dejligt at det er synd at bruge det på komediespil..
Held og lykke..
Mange hilsener fra
Marianne Andersen.

maamco
Indlæg: 21
Tilmeldt: 18. feb 2010 23:55
Årgang: 1989
Geografisk sted: Sjælland

Re: Nervøsitet og inkontinens med pouch

Indlægaf maamco » 27. maj 2012 18:59

Kære Marianne

Jeg har ikke fået noget kursus efter operationerne.
Er det et bestemt kursus du refererer til? Det har jeg aldrig hørt om :roll:
Jeg synes også, at det er vigtigt at være åben, for det er garanteret ikke nemmere for min kæreste. Han ved jo slet ikke hvad det drejer sig om. Men jeg er bange for at komme til at belaste forholdet, hvis jeg giver for meget information som han måske ikke vil synes om.

Hilsen
Marie


Tilbage til "Sex, samliv og graviditet"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster