i april 2011 blev jeg opereret for at få en J-pouch og i august 2011 fik jeg så stomien lagt ind igen.
Og er lige blevet gravid.
Er der nogen der kan sige mig om det er fortidligt? eller ved noget om hvor lang tid efter en så stor opereration kan blive gravid?
Er lidt bekymret vis nu der skulle ske noget pga. det er så kort tid siden jeg blev opereret.
Hvornår kan jeg blive gravid igen efter operation?
Forumregler
Læs mere om livet med stomi. Husk også at Stomiforeningen COPA tilbyder gratis rådgivning
Læs mere om livet med stomi. Husk også at Stomiforeningen COPA tilbyder gratis rådgivning
-
Re: Hvornår kan jeg blive gravid igen efter operation?
Tillykke
Du skal konsultere din fødselslæge samt den tarmkirurgiske afdeling der kender din journal, for at du kan blive fulgt, under forløbet.
Ikke for at blive sygeliggjort, men der kan være hensyn der skal tages http://www.copa.dk/raadgivning/tarmsygd ... g-foedsel/
Du skal konsultere din fødselslæge samt den tarmkirurgiske afdeling der kender din journal, for at du kan blive fulgt, under forløbet.
Ikke for at blive sygeliggjort, men der kan være hensyn der skal tages http://www.copa.dk/raadgivning/tarmsygd ... g-foedsel/
Hejsa,
Da jeg fik lavet pouch (lagt ileostomi tilbage og anlagt pouch uden aflastende stomi pga. hudproblemer) fik jeg at vide, at der skulle gå minimum 6 måneder efter operationen til jeg måtte blive gravid. Så jeg tror da bare du skal glæde dig til at du bliver mor. Jeg havde en fantastisk graviditet uden ret mange gener, så kan kun anbefale graviditet med pouch.
Stort tillykke med graviditeten.
Hilsen Louise
Da jeg fik lavet pouch (lagt ileostomi tilbage og anlagt pouch uden aflastende stomi pga. hudproblemer) fik jeg at vide, at der skulle gå minimum 6 måneder efter operationen til jeg måtte blive gravid. Så jeg tror da bare du skal glæde dig til at du bliver mor. Jeg havde en fantastisk graviditet uden ret mange gener, så kan kun anbefale graviditet med pouch.
Stort tillykke med graviditeten.
Hilsen Louise
Tak! Desværre gik det ikke, der blev en spontan abort i 3 månede.
-
Hov, ved ikke hvad der skete der.
Men ja spontan abort i 3. månede :/ håber det lykkes på et eller andet tidspunkt
Men ja spontan abort i 3. månede :/ håber det lykkes på et eller andet tidspunkt
margret1993 skrev:Hov, ved ikke hvad der skete der.
ÆV ÆV....
Håber bestemt også det lykkedes for dig
/Jesper
Det er jeg ked af at høre.
Tilbage til "Sex, samliv og graviditet"