Sex og Samliv.

Spørgsmål/debat vedrørende sex og samliv og graviditet
Forumregler
Læs mere om livet med stomi. Husk også at Stomiforeningen COPA tilbyder gratis rådgivning
Brugeravatar
Thorun
Indlæg: 33
Tilmeldt: 15. jan 2004 04:24
Årgang: 1978
Stomi siden: 2003
Geografisk sted: Jelling
Kontakt:

Sex og Samliv.

Indlægaf Thorun » 22. feb 2004 18:43

Nogen der har erfaring med at finde sin drømmekvinde/mand når man f.eks. er blevet opereret (måske med pose) for MC eller CU?

Jeg har erfaret at jeg har rundet de 25 år uden nævneværdigt mange kærester i bagagen. Har overvejet om det kan skyldes at jeg har været en del plaget af min MC de sidste 4-6 år, og derfor ikke har haft samme energi og overskud til at søge efter en partner.
Nu er jeg så også blevet posemand, hvilket jeg ikke synes gør mig specielt mere attraktiv end tidligere... Jeg ved godt mange ikke synes det er noget problem, men at tage de første spæde skridt er altså en temmelig stor opgave!

Jeg er lidt nysgerrig for at høre om hvorledes andre MC og CU'er (med eller uden pose) har fundet deres samlever og hvilke problemer / glæder der har været i forbindelse derved.

Rune Thomsen

MuuMuuBoo
Indlæg: 1
Tilmeldt: 26. mar 2004 02:00

Indlægaf MuuMuuBoo » 26. mar 2004 02:06

Hej Rune. Jeg er egentlig lidt i samme situation som dig. Er 26 år og blev stomi opereret sidste efterår efter 10 års helvede med CU. Jeg er så småt ved at få lidt gang i det sociale liv igen, men har endnu ikke nedlagt drømmekvinden :cry: . Der er mange ting såvel psykisk som fysisk der skal genopbygges efter så mange års sygdom. Noget der bl.a. har hjulpet mig til føle sig lidt attraktiv igen er styrketræning. En veltrænet krop kan måske lede opmærksomheden væk fra stomien. Jeg er nu ikke sikker på hvor meget det betyder for kvinder, men for mig selv er det bestemt et plus. Når man føler sig rask og i god form så kan det ikke undgås at det også kommer til udtryk i ens udstråling.

Med hensyn til sex så er der måske nogle kvinder der vil løbe skrigende væk når de får sandheden at vide, men langt de fleste vælger at accepter det. Det er i alt fald min overbevisning. Er det ikke noget med at kærlighed gør blind… ? :D Jeg tror egentlig det største problem med sex er en selv. Hvis man selv gør et stort problem ud af posen, så bliver det også et problem for din partner.

Men jeg efterlyser også selv lidt ”Hands-On” erfaringer fra andre. Når man er nyopereret så har man det som om alting ”igen” skal prøves for første gang.

Christina N

Ung med stomi

Indlægaf Christina N » 13. apr 2004 16:44

Hej Rune og MuuMuuBoo
Jeg er 28 år og har haft stomi i 1 1/2 år efter 10 år med CU. Da jeg var syg havde jeg lange perioder uden kæreste sikkert delvist pga sygdommen. Jeg holdt mig i hvert fald tilbage, hvor fedt er det at sidde og tale med en fyr et sted og skulle rende på toilettet 8 gange i løbet af ingen tid. Efter min operation har jeg psykisk fået et større overskud til at møde nye mennesker (og fyre!). Og for mig har det båret frugt. Jeg mødte min kæreste 8 måneder efter operationen og vi har det rigtig godt. Han har ingen problemer med min pose. Jeg sørger selvfølgelig for at den er tømt inden sex, men vi har ingen problemer. Jeg har hele tiden haft det sådan at hvis en fyr ikke kan acceptere min stomi, så er han ikke god nok til mig. Jeg har måske været heldig, men jeg vil bare fortælle det er ikke umuligt. Så tro på det og hav noget selvtillid, så skal den eneste ene nok komme forbi. Rigtig godt forår

Jimmy

Stomi og indlæg

Indlægaf Jimmy » 10. maj 2004 00:14

Hej allesammen
Er i samme båd som jer andre. HAr haft svært ved at acceptere mig selv sexuelt med posen. Men har da haft en pige, det var ikke et problem for hende. Men det var/er det for mig. Regnede med at skulle ha fjernet posen her i sommer, men endetarmen kan ikke komme til at fungere igen. Så nu skal jeg have den for altid, lidt svært, men må acceptere det. Er ret sikker på at det er tankerne i ens eget hoved , der er de værste. Men det er noget man skal bearbejde og lære at acceptere med tiden. Det prøver jeg i hvert fald at sige til mig selv. Man kan jo små minicaps poser, som man kan bruge til det intime.

Jimmy

Gæst

Har fundet en kæreste, som har stomi

Indlægaf Gæst » 5. jan 2006 12:36

Hej,

Jeg vil bare sige, at jeg har mødt den dejligste fyr, som har stomi. Han sagde det til mig, før vi var sammen, og så skulle jeg lige hjem og surfe nettet rundt for at finde ud af, hvad det var for noget (for sådan er jeg).

Da vi endelig var sammen første gang, var det rart, at jeg lige havde haft en dag til lige at surfe lidt. Jeg havde brug for den dag, brug for at vide, hvad det betød for mig/os, og hvad jeg egentlig tænkte om det. Ligesom de fleste af jer har skulle bruge lidt tid til at forstå ;0)

Men derefter må jeg sige, at jeg er så positivt overrasket. Jeg syntes, at han er totalt sexet, og jeg lagde fra første dag næsten ikke mærke til stomi pose og ar. Basalt set, er det jo bare det samme vi andre har, bare en anden form. Det betyder intet!! Overhovedet intet!! :D

Så ved I det.

Mette_musen85
Indlæg: 198
Tilmeldt: 16. mar 2007 12:31
Årgang: 1985
Stomi siden: 2006
Geografisk sted: Thisted
Kontakt:

Har kæreste trods stomi

Indlægaf Mette_musen85 » 16. mar 2007 12:51

Hej Allesammen.

Jeg havde været sammen med min kæreste i næsten to år da jeg fik afvide at jeg skulle have anlagt en stomi pga. MC, og valgte da jeg fik denne besked at forlade ham fordi jeg var bange for at han ikke ville kunne acceptere mig, jeg er efter tre måneder med stomi blevet klogere og har fået ham tilbage, for han opgav heldigvis ikke så let, og stomien genere ham ikke det mindste, så længe jeg bare har det godt.

Knus Mette

learla

Re: Sex og Samliv.

Indlægaf learla » 16. dec 2011 02:33

hej alle sammen.
jeg fik for 1 år siden indlagt koelo stomi. og havde jeg ikke fået det sad jeg ikke her i dag. da hele min system lukkede ned , det er ikke ondartet og kan tilbage lægges, men nok om det til dem der ikke mener at de kan have sex med en med stomi. det er ikke stomien men personen man har sex med. jeg var meget tæt på at miste min kæreste den gang. for det er ikke mig der har svært ved at havde stomien , men mine omgivelser. man kan nemt havde sex. man skal bare finde ud af hvordan man gør. hvis hun ikke kan li synet af posen så tag hende bagfra. den største hæmning er personen selv. min kæreste og jeg dyrker sex så ofte vi kan. hun har vænnet sig til at jeg har den. så bare klø på


Tilbage til "Sex, samliv og graviditet"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster