Gravid med tvillinger og har en J-Pouch!!

Spørgsmål/debat vedrørende sex og samliv og graviditet
Forumregler
Læs mere om livet med stomi. Husk også at Stomiforeningen COPA tilbyder gratis rådgivning
Gæst

Gravid med tvillinger og har en J-Pouch!!

Indlægaf Gæst » 16. jan 2012 23:56

Hej!!

Jeg skriver for at høre om der er andre som har prøvet at være gravide med tvillinger og samtidig er pouch opereret?? Jeg er gravid med tvillinger og fik for nogle år siden lavet en pouch fordi jeg havde CU.

Jeg er meget nervøs, idet det er tvillinger, og fordi jeg er opereret. Men har meget hyppige aff. end normalt. Er meget træt og meget ond i lændet.

Jeg overvejer at ringe til min læge og snakke om en sygemelding, idet at jeg også er plaget af meget opkast og kvalme, og har bare ikke kræfter til at sidde oprejst på jobbet længere!! Synes I godt man allerede i 11. uge kan snakke om en sygemelding??

Ellers vil jeg meget gerne hør fra andre som har pouch og fået tvillinger.

Hilsen

Den bekymrede mor.

Peter Sørensen

Re: Gravid med tvillinger og har en J-Pouch!!

Indlægaf Peter Sørensen » 17. jan 2012 13:52

hej

Jeg syntes godt du kan tage en snak med din læge, evt. også din tarmkirurg og fødselslæge.
så du kan få ro på situationen.
Man anbefaler at der køres et tæt samarbejde mellem lægerne, i forbindelse med tarmsygdom/operationer for samme og graviditet.

Held og lykke :)

kksimonsen
Indlæg: 8
Tilmeldt: 26. mar 2009 18:51
Stomi siden: 2001

Re: Gravid med tvillinger og har en J-Pouch!!

Indlægaf kksimonsen » 18. jan 2012 19:31

Kære bekymrede mor

Det er noget af en bestilling du der har gang i - mange til lykke med det.

Jeg har af indlysende grunde ingen erfaring med din situation, men jeg tror du nemmest kan finde frem til andre med tvillinger og pouch via din tarm-kirurg og din fødselslæge. Jeg ved slet ikke hvor mange I er, men det er noget der må være viden om i fagkredse.

Og med hensyn til sygemelding - alle herinde ved, at når man er syg så er man syg, og så må man indrette sig efter det.

Held og lykke.


Tilbage til "Sex, samliv og graviditet"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster