Hvad siger man til en ny evt. kæreste?

Spørgsmål/debat vedrørende sex og samliv og graviditet
Forumregler
Læs mere om livet med stomi. Husk også at Stomiforeningen COPA tilbyder gratis rådgivning
Gæst

Hvad siger man til en ny evt. kæreste?

Indlægaf Gæst » 6. jan 2012 14:41

Hej stomister :)

Hvordan får man fortalt en potentiel ny kæreste, at man har en stomi. De fleste fyre regner nok ikke med, at jeg har en pose dingelnde på maven... How to break the ice?

Steen Samuelsen
Indlæg: 355
Tilmeldt: 13. sep 2007 14:39
Årgang: 1947
Stomi siden: 2007
Geografisk sted: Fredericia

Re: Hvad siger man til en ny evt. kæreste?

Indlægaf Steen Samuelsen » 6. jan 2012 17:39

Prøv at spørge Joan Ørting, hun plejer at have svar på den slags ting
http://www.joanoerting.dk/brevkassen/

Sig gerne til hvis du får et svar som andre måske også kan bruge.
Med venlig hilsen ;-)

Steen

jk
Indlæg: 50
Tilmeldt: 29. jan 2008 13:42
Geografisk sted: Vestjylland

Re: Hvad siger man til en ny evt. kæreste?

Indlægaf jk » 6. jan 2012 20:02

hej
Det er et godt spørgsmål men mit råd til dig må være at fortælle det så hurtigt som muligt. gerne inden du bliver for forelsket så er det lettere at komme over hvis manden ikke er den rigtige og kan sige pyt.
mvh jk -1958
Venlig Hilsen JK-1958

Peter Sørensen

Re: Hvad siger man til en ny evt. kæreste?

Indlægaf Peter Sørensen » 6. jan 2012 20:05

Hej gæst
Joan Ørting tvivler jeg på kan vejlede dig, det er nok bedre at tale med en der har eller har haft stomi selv.

Mit råd er tro på det,vær åben inden forholdet bliver rigtig seriøst ,tag evt. en stomi brochure med der fortæller lidt om hvad det er at have en stomi, uvidenhed er ofte den største hindring, og svar ærligt hvis der spørges direkte til stomien og havd den medfører for dig og dit liv.

I de fleste tilfælde ,som du kan se og læse om her i forummet, viewtopic.php?f=14&t=1574 er det heldigvis en ting der ikke spiller så meget ind som man selv går og tror.

her kan du finde links til mange sider (på svensk) :wink: viewtopic.php?f=11&t=1663&p=6336&hilit=livsbekr%C3%A6ftende#p6336, med gode råd om både kærlighedsliv og påklædning med stomi. :D

Du kan også kontakte ungdomsgruppen http://www.copa.dk/lokal/ungdomsgruppen/, hvis du er ung 16-35 år og få en snak, eller kontakte sekretariatet,

Stomiforeningen COPA
Sekretariatet
Jyllandsgade 41
4100 Ringsted

Tlf.: 57 67 35 25

Telefontider:
Man-tirs-tors-fre: kl. 10-14
Onsdag: kl. 16-18

hvis du vil tale med en rådgiver der har stået i situationen.

Foråret er på vej :D

geniebambi
Indlæg: 40
Tilmeldt: 21. dec 2008 12:57
Årgang: 1983
Stomi siden: 2008
Geografisk sted: Horsens
Kontakt:

Re: Hvad siger man til en ny evt. kæreste?

Indlægaf geniebambi » 7. jan 2012 19:02

Jeg synes slet ikke du skal blive bange for at blive forelsket og så smutter han... Hvis han er lige så forelsket i dig, som du er i ham, skal han nok blive!
Uanset hvad, vil det altid være svært at fortælle for unge mennesker (ved ikke hvor gammel du er?) forestiller sig, at stomi er ulækkert, lugter osv osv.... Men hvis nu han kan være sammen med dig (altså ikke seksuelt) uden at bemærke at det lugter og at du er helt normal - tror jeg det er lettere at overbevise, at det ikke er noget klamt noget og at så vil han ikke stikke af med halene mellem benene!

Men hvordan du fortæller det er nok svært at vejlede om, da det er meget individuelt hvordan man er som person. Jeg er nok meget fri omkring det og vil sige det på en eller anden sjov måde, hvor det lige passer ind. Jeg fortalte det f.eks. til et vennepar da vi snakkede om fornægtelsen (fra mænd) om at kvinder ikke går på toilet for at have afføring...

Håber det lykkedes for dig og at du finder manden i dit liv! Held og lykke...
Dec. 2007 - Morbus Crohn
Sep., okt. og nov. 2008 - Fisteloperationer
Dec. 2008 - Ileostomi

Qvinde_27
Indlæg: 24
Tilmeldt: 8. nov 2011 15:24

Re: Hvad siger man til en ny evt. kæreste?

Indlægaf Qvinde_27 » 8. jan 2012 09:14

Tja, det med kæresten kan føles virkelig "hårdt". Jeg gik selv i nogen uger fra at have mødt "kæresten" til jeg sagde det.

Efter jeg havde sagt det, sagde han at han havde regnet ud at der var noget for jeg synes jeg ikke han skulle nusse mig hen over maven og den slags.

Så ville ønske jeg havde taget mig sammen noget før og derved undgået de "akavede" situationer, men vi har nu været sammen i 5 år ;)

Dorte S

Re: Hvad siger man til en ny evt. kæreste?

Indlægaf Dorte S » 9. jan 2012 22:43

Hej gæst
Jeg mødte min forlovede i foråret 2010 og gik også noget rundt om mig selv før jeg fik fortalt om mit "tilbehør"! Han havde dog hørt om det fra sin kammerat som er en fælles bekendt og det skræmte ham overhovedet ikke. Heller ikke ved lyde - "Var det en prut?" eller "Iih, hvor du larmer!" eller "Du skal vist ud og tømme posen, skat!" Sexlivet er også normalt, tager bare en lille pose på til lejligheden!
Held og lykke!
Dorte S


Tilbage til "Sex, samliv og graviditet"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Bing [Bot] og 3 gæster