Bachelor omkring seksualitet og stomi

Spørgsmål/debat vedrørende sex og samliv og graviditet
Forumregler
Læs mere om livet med stomi. Husk også at Stomiforeningen COPA tilbyder gratis rådgivning
Endnu en sygeplejerskestuderende

Bachelor omkring seksualitet og stomi

Indlægaf Endnu en sygeplejerskestuderende » 11. feb 2011 12:33

Hej.
Jeg hedder Lea og er sygeplejerskestuderende i København.
Jeg skal til at skive min afsluttende Bachelor, og har derfor kigget lidt rundt i dette fornemme forum på COPA. Jeg har gentagne gange fundet andre sygeplejestuderende der forsøger at indsamle information fra personer med stomi.
Jeg skriver min bachelor alene og har aldrig skrevet en så stor opgave før.
Jeg har, som jeg kan se andre studerende også har, lagt mit fokus i opgaven på stomi og seksualitet.
Jeg vil specificere : Jeg har et ønske om at sygeplejersker fremover skal være bedre til at tale med patienter om seksualitet. Gentagne undersøgelser viser nemlig, at størstedelen af sygeplejersker bevidst undgår at tale om dette emne. Derfor har jeg i min opgave valgt at se på sygeplejerskens vejledende og informationsgivende rolle i forhold til personer der skal have anlagt stomi.

Det jeg søger er mænd i alderen 20-40 år, der kan huske om de fik nogen form for vejledning/ information omkring seksualitet INDEN de fik deres stomi.
Er det dig? og har du tid og lyst til at svare på et par spørgsmål, så kan jeg kontaktes på mail: lgn1805@hotmail.com. Du forbliver selvfølgelig anonym.

På forhånd tak.
Mvh Lea :D

Endnu en sygeplejerskestuderende

Re: Bachelor omkring seksualitet og stomi

Indlægaf Endnu en sygeplejerskestuderende » 11. feb 2011 12:44

Lige en sidebemærkning til mit oplæg: Jeg har ikke tænkt mig at skrive noget ned, eller på anden vis misbruge nogle former for udtalelser jeg skulle få. Jeg er på nuværende tidspunkt kun interesseret i at finde ud af om jeg kan få hjælp fra mænd mellem 20-40 år, der kan huske om de har fået vejledning/information om seksualitet eller ej.
Jeg ved godt der er etiske og juridiske retningslinjer for undersøgelserne, men så længe jeg ikke ved med sikkerhed at der kan findes personer til min undersøgelse, vil jeg ikke kaste mig ud i det helt store projekt :)


Tilbage til "Sex, samliv og graviditet"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster