Remicade og graviditet

Spørgsmål/debat vedrørende sex og samliv og graviditet
Forumregler
Læs mere om livet med stomi. Husk også at Stomiforeningen COPA tilbyder gratis rådgivning
Inge

Remicade og graviditet

Indlægaf Inge » 31. okt 2005 15:28

Hej...

Jeg er en pige på 32 år, der siden jeg var 15 har lidt af Morbus Crohn. I 1991 fik jeg anlagt permanent ileostomi, og har siden haft besvær med fistler og ardannelse efter utallige operationer. Jeg og min kæreste vil gerne have børn meget snart. Jeg skal måske påbegynde behandling med Remicade, og vil gerne høre om der er nogen der kan fortælle mig om der er en risiko ved brug af Remicade når man gerne vil være gravid?

Mvh
Inge

Peter Sørensen

remicade

Indlægaf Peter Sørensen » 31. okt 2005 17:47

hej Inge
Jeg har kigget lidt på remicade på netdoktor der står bla.

Graviditet

Bør ikke bruges og graviditet bør undgås i minimum seks måneder efter behandlingens ophør.

Mit bedste forslag er at i taler med din sygehuslæge der behandler sygdommen, og får en snak med ham/hende omkring planlægning af graviditet, du kan også se hvordan man anbefaler samarbejde med lægen på vores hjemmeside under rådgivning ,Tarmsygdomme under graviditet og fødsel.

Til sidst vil jeg sige at der er mange, der gennemfører en graviditet uden problemer.
prøv evt også at se i forummet http://talk.here.dk/mcogcu/ hvor der er en del spørgsmål og svar omkring graviditet

held og lykke

Tilbage til "Sex, samliv og graviditet"