Spørgsmål om vedr. sex

Spørgsmål/debat vedrørende sex og samliv og graviditet
Forumregler
Læs mere om livet med stomi. Husk også at Stomiforeningen COPA tilbyder gratis rådgivning
Nysgerrig

Spørgsmål om vedr. sex

Indlægaf Nysgerrig » 21. apr 2010 09:28

Hej..
Jeg er sygeplejestuderende, og kunne godt tænke mig at få lidt inspiration til min bacheloropgave. Har kigget lidt rundt i dette forum, og det er alletiders at se i kan støtte og vejlede hinanden så godt!

I min opgave vil jeg have fokus på, hvordan sygeplejerskens arbejde er i forhold til det at snakke om seksualitet med stomipatienter og hvordan det kan bedres. Det skal pointeres at det ikke kun drejer sig om selve samlejet men også intimitet.

Mine spørgsmål er så, hvordan oplevede du sygeplejerskens håndtering af dette? Åbnede du selv op for problemet? Fik du noget skriftligt materiale udleveret? Hvis ja, var det så nok for dig?
Hvornår begyndte du og sygeplejersken (om nødvendigt) at snakke om selsualitet? Hvordan oplevede du informationen før og efter din operation?

Der kan sendes svar til mig på mail adr.: (fjernet af red.)
På forhånd tak!

Peter Sørensen

Re: Spørgsmål om vedr. sex

Indlægaf Peter Sørensen » 21. apr 2010 10:27

Hej Nysgerrig

Jeg vil foreslå at du dels præsenterer dig, med fuldt navn og hvilken sygeplejeskole du læser på, inden man sender intime oplysninger til en hotmail adresse, er det rart at vide hvem, man kommunikerer med og at være sikker på at de ikke misbruges.
jeg ved at i har en fast procedure i skal anvende, ved indsamling af data til jeres opgaver ,hvor personerne der spørges dels skal anonymiseres ,samt lave en erklæring hvor de giver tilladelse til, brug af deres personlige data.

Tine.spl.

Re: Spørgsmål om vedr. sex

Indlægaf Tine.spl. » 22. jun 2010 13:01

Hej.
Kan man komme i kontakt med den sygeplejestud.?? Hendes bachelorprojekt lyder meget interessant for et emne vi er igang med at arbejde lidt med her hos os (Onkologisk afd. Vejle)