Hej
jeg tillader mig lige at oplyse ,at hvis der er stomister med mitrofanoff/indiana pouch, der er mange navne efter operationsmetoden, så kan jeres erfaringer også være relevante.
Jeg har fundet dette på
www.convatec.dkBlæreektopi er en medfødt defekt, som skyldes misdannelse af blæren og urinrøret, som bevirker, at blæren vender "vrangen udad". Blæren danner ikke den sædvanlige runde form, men er i stedet flad og ligger blottet uden for kroppen. Den nederste del af blæren, en tragtformet blærehals, som består af muskler, der åbner og lukker blæren, dannes ikke korrekt. Årsagerne til blæreektopi er ukendte
man regner med 150 personer lever med blæreektopi i Danmark.
Stort set alle piger kan få børn. Når pigen planlægger at stifte familie, bør hun søge læge, da hun kan være disponeret for nedsunken livmoder. Denne tilstand er ikke farlig, hvis den overvåges omhyggeligt. Lægen vil anbefale kejsersnit, hvis han mener, det er at foretrække.
Jeg vil umiddelbart mene at du skal få en henvisning fra din læge, til en fødselslæge eller helst fra den hospitalsafdeling, der har stået for din behandling og kontrol, da det er vigtigt at fødselslægen har din journal, så han kan fremlægge en kvalificeret vejledning til dig, udfra journalens optegnelser.