Endelig gravid med J-Pouch!!

Spørgsmål/debat vedrørende sex og samliv og graviditet
Forumregler
Læs mere om livet med stomi. Husk også at Stomiforeningen COPA tilbyder gratis rådgivning
Cille
Indlæg: 11
Tilmeldt: 24. aug 2009 20:29

Endelig gravid med J-Pouch!!

Indlægaf Cille » 8. dec 2009 15:50

Så lykkes det for os!! Var ved lægen og fik at vide at jeg er 6 uger henne og det lykkes på alm. vis. :D

Men vil bare sige tak for de gode råd og kommentar, som jeg har fået herinde!!

Nu gælder det bare om at tage det én dag ad gangen og er der nogen af jer som er nogle gode råd til hvad man skal være mere forsigtig med når man er gravid med en J-pouch??

Hilsen

Cille

Louise PT
Indlæg: 159
Tilmeldt: 20. mar 2007 09:20
Geografisk sted: midtjylland

Re: Endelig gravid med J-Pouch!!

Indlægaf Louise PT » 8. dec 2009 18:34

Hej,

Jeg fik for 6 uger siden den dejligste lille datter, som også blev undfanget på naturmetoden :D Har haft pouch siden dec. 2007.

Jeg tog blot mine vitaminpiller (de anbefalede til gravide) samt en øget dosis af husk. Du må ikke tage imodium.

Jeg havde en dejlig problemfri graviditet, som jeg nød meget.

Husk de almindelige råd, ikke spise upast. ost / mælkeprodukter osv.

Og så blev jeg kraftig anbefalet et kejsersnit af min mave-tarm-kirurg, samt ekstra vægtscanninger i slutningen af graviditeten. Fødslen forløb fint, og kan sagtens anbefales.

Rigtig god graviditet,

hilsen Louise

Steen Samuelsen
Indlæg: 355
Tilmeldt: 13. sep 2007 14:39
Årgang: 1947
Stomi siden: 2007
Geografisk sted: Fredericia

Re: Endelig gravid med J-Pouch!!

Indlægaf Steen Samuelsen » 8. dec 2009 21:38

Et stort tillykke til jer begge to.

Børn er livets velsignelse - men hvor kan de være bøvlede at have med at gøre.
( mine egne børn er 34 og 39 og stadig bøvlede og jordens bedste børn)
Med venlig hilsen ;-)

Steen

BB

Re: Endelig gravid med J-Pouch!!

Indlægaf BB » 9. dec 2009 16:02

Stort tillykke. Er også gravid, nu 16 uger henne. Det har været længe på vej og vi har været igennem en masse behandlinger inden det lykkedes med det 4. reagensglas forsøg. Jeg har stomi, da jeg fik min datter for 6 år siden havde en CU og var meget mærket af sygdommen. Denne gang har jeg meget mere energi, bedre blodtryl og blodprocent, så det er dejligt. Meeeennnn stomien driller nu lidt, da maven vokser. Jeg får meget let forstoppelse og kan ikke bare spisr hvad som helst længere. Men hvis det ikke bliver værre, er det bestemt ok :D
Er der nogen der har prøvet det samme og evt. har gode råd om stomi og graviditet?

Peter Sørensen

Re: Endelig gravid med J-Pouch!!

Indlægaf Peter Sørensen » 10. dec 2009 00:44

Hvor er det bare dejligt med disse glædelige historier, som viser at man både kan blive naturligt gravid eller kan få hjælp til at blive gravid. :)
Det beviser jo netop at livet går videre med eller uden stomi/pouch, derfor er det så vidunderligt at i bruger tid på at dele jeres oplevelser og erfaringer, som så kan være til stor hjælp for andre.
Et vigtigt mål for oprettelsen af dette forum ,er netop at man kan bruge søgefunktionen og få adgang til rigtig mange indlæg med personlige erfaringer.
Jeg ønsker jer en god graviditet,barsel eller forældre tid og håber i vil dele jeres erfaringer og gode råd til andre gravide med stomi/pouch.
Presser selv på, for at blive bedstefar :wink: Undskyld sønne

Cille
Indlæg: 11
Tilmeldt: 24. aug 2009 20:29

Re: Endelig gravid med J-Pouch!!

Indlægaf Cille » 13. dec 2009 14:36

Tak for alle de dejlige råd og ord!!

Kakaofugl
Indlæg: 8
Tilmeldt: 2. sep 2008 16:07

Re: Endelig gravid med J-Pouch!!

Indlægaf Kakaofugl » 1. feb 2010 21:28

Hej Cille!!!!

Hvor er jeg super glad på jeres vegne.... Tillykke....!!!!
Det giver mig et lille håb! Jeg er selv pouch opereret 1. juni 2009, og vi er nu gået igang med projekt-Baby... Vi taler utrolig godt sammen om tingene min kæreste og jeg, men da det en min krop der har været igennem operationen, og jeg nok er den af os, der fylder mig selv med spørgsmål, spekulation og nervøsitet - er det rart at kommunikere med andre - og hører at det er lykkes for andre på naturligvis!

Håber du har det godt og at din graviditet skrider problemfrit og med masser af glæde! Ville hører hvor længe I forsøgte, før det lykkedes???

:-) Kakaofugl!

Cille
Indlæg: 11
Tilmeldt: 24. aug 2009 20:29

Re: Endelig gravid med J-Pouch!!

Indlægaf Cille » 9. mar 2010 01:22

Hej Kakaofugl!!

Jeg beklager det sene svar, men har ikke lige været inde på siden længe.

Tak for dine lykkeønskninger.

Ang. dit spg. om hvor længe vi forsøgte - ja, så er svaret! Jeg blev gift med min dejlige mand sidste sommer. Som du skriver - kan jeg også snakke åbent med min mand om det at have en pouch, og han har været en stor støtte igennem alt hvad ang. operationer mm. Vi aftalte at vil ville forsøge med det samme efter vores bryllup pga. det med pouchen ( for hvis det nu ikke lykkes - ville vil prøve alternativerne.)

Vi gik i "krig" med project baby og det var den seriøse start hvor jeg både brugte ægløsningstester og hele molevitten. Det gjorde jeg ca. 2 måneder, hvor der ikke skete det store. ( jeg må lige fortælle dig at tålmodighed er ikke en dyd jeg besider særlig meget af:)

Min bedste veninde er læge, jeg snakkede med hende om vores "Projekt" hun var selvf. henrykt på vores vegne. MEN MEN hun rådede mig til ikke at gå så mekanisk op i det. Jeg var begyndt at tænke alt for meget over det at jeg begyndte at stresse min krop og sind alt for meget og stress er en dårlig faktore hvad ang. fertilitet.

Så derfor -manden og jeg besluttede for os for "bare" at nyde hinandens selsskab og lade naturen gå sin gang. Jeg lå min bekrymringer tilside - og vupti - 2 måneder senere, jeg var gået 2 uger over tid - turde jo ikke at håbe for meget - men der kom et skrig var toilettet og min mand kom løbende - JA, DET VAR EN POSITIV GRAVIDITET TEST!!

Så ja, vi blev gravid, 4 måneder efter vi havde snakket om det.

Nu er jeg 17 uger + 3 og det skrider stille og roligt fremad - og det samme med pouchen (7-9-13)

Jeg håber det bedste for dig!! - og håber at 2010 bringer gode nyheder med sig!!

Hilsen

Cille

Kakaofugl
Indlæg: 8
Tilmeldt: 2. sep 2008 16:07

Re: Endelig gravid med J-Pouch!!

Indlægaf Kakaofugl » 10. jun 2010 11:46

Hej Cille!!!

SÅ LYKKEDES DET OGSÅ HER :D :D :D

Er simpelthen så glad - har lige været til læge, og ved slet ikke hvor jeg skal gøre af mig selv. Det lykkedes på naturlig vis! Helt fantastisk...

Hvordan går det med dig? Jeg er selvfølgelig en smule nervøs indeni, for jeg er kun 5 uger henne, og der kan jo ske så meget. Er meget træt og ØMME bryster, men ellers har jeg det rigtig godt!

Hvor langt er du henne nu, og hvordan er din graviditet gået? Er spændt på, hvad der venter mig... og det vil være skønt at hører, at det går godt hos jer!

Hilsen
Helle


Tilbage til "Sex, samliv og graviditet"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster