problemer m sex livet

Spørgsmål/debat vedrørende sex og samliv og graviditet
Forumregler
Læs mere om livet med stomi. Husk også at Stomiforeningen COPA tilbyder gratis rådgivning
heavy
Indlæg: 1
Tilmeldt: 20. sep 2009 12:55

problemer m sex livet

Indlægaf heavy » 20. sep 2009 16:21

hej
for at gøre en lang historie kort så er mig og min kæreste været sammen i 13 år.hun begyndte at få mave problemer for ca 10 år siden.smerter hver dag osv..hun har gået en del igennem..fået en pacemaker i bagdelen.fået den ud igen.fået en skylle stomi.hjalp ikke osv men nu har hun fået en stomi m pose.....
men mit problem er at nu har vi ikke dyrket sex i snart to år..
jeg opføre mig ikke altid ordentlig.og hvis vi har skændtes har jeg nogle gang genert hendes stomi.for at dt var ulækker osv.det fortryder jeg virkelig men haR LIDT AF ET TEMPRAMENT..VI er 34 og 35 år har lyst til min kæreste selvføgelig...men nogle gange får man da lyst til sex.hva gør jeg.....er man et svin hvis man tog til luder feks.

karinaa

Re: prolemer m sex livet

Indlægaf karinaa » 20. sep 2009 16:43

hej

Synes det er super du melder dig ind her for at søge oplysninger, det virker på mig som om du så elsker din kæreste rigtig højt, ellers var du nok ikke sammen med hende:*S*
Jeg synes måske du skal spørge din kæreste om hvorfor i ikke har sex, måske du allerede har spurgt. Problemer er bare at hvis hun selv synes hendes stomi er ulækker og føler sig usexet, så er skade jo sket når du begynder at rakke ned på hende og siger hun er ulækker. Jeg vil mene at hvis i skal være sammen så må du sige til hende hvad du føler.
Ens liv ændre sig når man får stomi, man render jo rundt med en pose på maven, og hele ens liv kommer i starten til at handle MEGET om stomien. Man føler alle kan se den, er bange for der kommer lyde som andre kan høre og man er bange for den går i stykker, altså posen. Så hele ens liv ændre sig og måske har hun brug for hjælp. Tale med nogen som også har stomi eller i har brug for noget parterapi??
Hvis man skal bo sammen er man nødt til at acceptere sin partner som hun/han er og det lyder som om du også gør det ellers har i jo ikke været sammen så længe.
Men du er nødt til at tale åbnet og ærligt med hende om dette, hendes liv handler måske ikke så meget om sex mere da hun jo har nogle andre ting at forholde sig til*S*
Synes også du skal vise hende dette forum, hvis hun ikke kender det tror jeg hun kan få en masse ud af at læse herinde*S*

held og lykke

Peter Sørensen

Re: prolemer m sex livet

Indlægaf Peter Sørensen » 20. sep 2009 19:19

Hej

Det er først og fremmest godt, at du sætter ord på dine følelser, og kan erkende dit temperament.
Fortæl din kæreste at du savner nærheden, fortæl at du har generet hendes stomi, fordi den er den synlige del af hendes sygdom ,og der er så meget andet du elsker ved hende.
13 år ,smider man ikke bare på gaden.
Find ud af hvad der generer eller bekymrer jer ved stomien, og find en fælles vej til at lukke posen ude.
Jeg er godt klar over at spontan sex, ikke altid er muligt, fordi man helst vil have en tom pose eller frisk bandage på, men begynd i det små og lad det udvikle sig, de fleste vil i starten gemme posen, væk under bælter eller t-shirt/top eller body stocking, på et tidspunkt er de fleste så fortrolige med stomien, at de opdager, at de har glemt at gemme den væk.
En prostitueret er ikke en løsning, det vil du fortryde, det vil drive dig længere væk fra din kæreste.
Vær åbne overfor hinanden og prøv at få en parterapeut eller fælles henvisning, fra lægen, til en psykolog eller sexolog.

nibo

Flere prolemer m sex livet

Indlægaf nibo » 22. sep 2009 00:16

Hej!
Jeg er også stomipatient, og har siden jeg blev opereret, ikke rigtigt kunnet få "rejsning" Jeg har fået fjernet tyktarm og endetarm. Det er nu ca et halvt år siden.
Før jeg blev syg havde vi et godt og aktivt sex liv. Mine operations sår har været godt og vel 4 måneder om at gro sammen, så det har jo også begrænset det noget. Jeg har meget svært ved at snakke med min kone om det. Er der nogen der har et godt råd??

Peter Sørensen

Re: prolemer m sex livet

Indlægaf Peter Sørensen » 22. sep 2009 00:43

Hej Nibo

Det er vigtigt at du snakker med din læge om problemet, der er mange muligheder for hjælp og man skal absolut ikke være flov over at tale om det med lægen.
Når du samtidig har haft komplikationer med heling og sår, er det naturligt at man blokerer.
Det er vigtigt at man får konstateret om det er en psykisk eller fysisk årsag, heldigvis kan de fleste få hjælp til at få et sexliv igen, men det kræver netop åbenhed overfor læge og partner.


Tilbage til "Sex, samliv og graviditet"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster