At være gravid med Ileostomi

Spørgsmål/debat vedrørende sex og samliv og graviditet
Forumregler
Læs mere om livet med stomi. Husk også at Stomiforeningen COPA tilbyder gratis rådgivning
Mig

At være gravid med Ileostomi

Indlægaf Mig » 11. jul 2005 13:05

Hejsa.
Jeg er en ung pige på 24 år, som er for tidlig født og derfor har jeg haft illiostomi siden jeg var 2 måneder gammel.

Da jeg lige som mange andre unge mennesker godt kunne tænke mig at få børn en gang med tiden, vil jeg hører om der er nogen med stomi som har været gravid, og om i havde nogle maveproblemer under gravideteten?

Jeg har nemlig læst at man kan resikkere at få mange tarmproblemer under selve gravideteten og under selve fødslen.

Har selv for 2 år siden været langtidsindlagt i 3 måneder på grund af 2 meget store operationer, og små på grund af jeg fik hul i blæren da de skulle fjerne en byld der sad op til tarmen. Det medførste at jeg måtte få fjernet 60 cm af min tyndtarm. som følge af det går jeg 2 gange ugentlig på sygehuset for at få drop.

Ville jo rigtig gerne have børn en gang med min dejige kærste, som jeg har været sammen med i 6 måneder, men ved ikke helt om jeg tør da min mave er meget sart om nemt kan få stop i stomien.
ved ikke om jeg tør blive gravid hvis det giver ALT for mange problemer undervejs. Syns i at jeg skulle prøve at blive gravid en gang med tiden? Eller ville i helt undgå det?

Med venlig hilsen fra pigen som er i tvivl.

Peter Sørensen

graviditet

Indlægaf Peter Sørensen » 22. jul 2005 19:13

Hej

jeg ved ikke om du har set det afsnit om graviditet og tarmsygdom ,under rådgivning, på hjemmesiden, der står der om de ting du skal være opmærksom på, ikke mindst at det bedste er at tale med din sygehus læge der kender din sygdom og en gynækolog, der er en hel del der gennemfører en graviditet med tarmsygdom, men forløbet er meget individuelt, så det er svært at finde en rød tråd som passer på alle, udover at sygdom ikke nødvendigvis forhindrer en i at få nogle dejlige børn.

held og lykke

Peter

Tilbage til "Sex, samliv og graviditet"