Gravid med hjælp og stomi

Spørgsmål/debat vedrørende sex og samliv og graviditet
Forumregler
Læs mere om livet med stomi. Husk også at Stomiforeningen COPA tilbyder gratis rådgivning
mini
Indlæg: 2
Tilmeldt: 17. maj 2009 21:07

Gravid med hjælp og stomi

Indlægaf mini » 21. maj 2009 12:59

Hej hej:-)

Jeg har morbus chrom og en ilostomi. Jeg tager intet medicin for tiden og vi vil rigtig gerne til at have børn. Vi har prøvet selv men uden held. Vi er nu kommet i behandling på sygehuset og har haft to forsøg med insemination som ikke er lykkes. De mener nu at mine æggeleder er lukket pga. samvoksninger fra oprationer. Derfor skal vi nu igang med at forsøge med reagens glas metoden. Det glæder jeg mig meget til da det forhåbentlig giver en baby til os:-) Er der andre der har prøvet dette? og hva er jeres erfaringer? Hvordan er det at være gravid med stomi -hvilke problemer kan opstå osv? Vil meget gerne hører jeres historier:-)

Mvh. Mette

Dorte73
Indlæg: 35
Tilmeldt: 28. dec 2007 16:32
Årgang: 1973
Stomi siden: 1988
Geografisk sted: København

Re: Gravid med hjælp og stomi

Indlægaf Dorte73 » 23. maj 2009 15:08

Hej Mette

Jeg fik en søn efter reagensglas-behandling. De mente ligeledes på hospitalet, at æggelederne var sammenvoksede pga et par operationer. Jeg blev heldigvis gravid i førte IVF-forsøg, så det kan lade sig gøre :-). Jeg har skrevet om mine erfaringer med graviditet i et af de andre indlæg på denne side - se om du kan finde det. Jeg havde ingen særlige problemer med graviditet pga stomien, så det tror jeg ikke, at du skal være nervøs for.

Jeg ønsker dig rigtigt meget held og lykke med reagensglas-behandlingen. Det kan være hårdt, men er jo så superdejligt, når det lykkedes!!
Mange hilsner
Dorte
Ileostomi siden '88

BB

Re: Gravid med hjælp og stomi

Indlægaf BB » 25. maj 2009 10:21

Hej.
Har også stomi og er i gang med IVF. Fik en datter i 2003, blev den gang gravid måneden inden jeg skulle i gang med IVF, var da blevet opereret for endometriose (sammenvoksninger). Jeg fik stomi i 2004 og efter at det og alt andet med job, hus osv var på plads var det igen tid til at prøve. Da det ikke lykkedes efter et år, tog vi sidste efterår på privatklinik, vi kan ikke få hjælp da vi allerede har et barn. Nu har vi så været igennem 3 insiminationsforsøg og 1 IVF og er ved i gang med forberedelserne til nr. 2. Og jeg håber det lykkedes denne gang :D Sker det ikke er jeg glad for at jeg har fået min datter og vil koncentrere mig om at nyde hende i fulde drag. Skulle det lykkedes er jeg da også lidt nervøs for hvordan det er med gravivditet og stomi, men det kan kun blive bedre en sidste gang da jeg havde CU og var syg under hele graviditeten. Held og lykke med det.
KH BB


Tilbage til "Sex, samliv og graviditet"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster