Sex og Pouch

Spørgsmål/debat vedrørende sex og samliv og graviditet
Forumregler
Læs mere om livet med stomi. Husk også at Stomiforeningen COPA tilbyder gratis rådgivning
Richard/S

Sex og Pouch

Indlægaf Richard/S » 11. mar 2009 11:15

Efter at jeg har fået foertaget første del af pouch operationen (dec 08) - jeg ved ikke om det jeg har nu er det de kalder loopstomi - har jeg ikke kunne få udløsning og mine orgasmer er også blevet mærkbart "fladere" og tidsmæssigt kortere. Lige efter operationen havde jeg også store smerter i i testiklerne og havde svært ved at få rejsning. Dette er dog blevet meget bedre, så nu er jeg kun lidt øm i testiklerne ved berøring og har ingen problemer med at få rejsning. Men det generer mig meget at jeg ikke kan få udløsning, men at spermen åbenbart går bagud (lægens forklaring). Det gør nemlig at jeg er meget tør på penishovedet, hvilket kan være ret ubehageligt under samleje. Samtidigt er jeg også påvirket af forandringerne i mine orgasmer. Er der andre der har erfaring med dette? Er det en permanent tilstand eller vil det også ændre sig til det normale med tiden, som det har gjort fx med smerterne. Richard/S

Peter Sørensen

Re: Sex og Pouch

Indlægaf Peter Sørensen » 11. mar 2009 12:39

Hej Richard
Det er en kendt komplikation, ved alle former for operation i den lave del af tarmsystemet/bækkenet ,som opstår fordi man får trykket eller beskadiget nervebanerne , at du har fået rejsnings funktionen ,igen viser at helingen er igang :) .
bækkenbundsmusklerne der omslutter endetarmen og urinvejene er påvirkede efter operationen og skal genoptrænes ved hjælp af knibeøvelser, det er muskelstyrken og sammentrækningerne i disse muskler, der sender sæden afsted, så det kan man selv være med til at genoptræne, det er også vigtigt i forhold til at være tæt ,efter den sidste operation.
Indtil du har opnået din normale funktion, må du hjælpe dig selv med glidecreme, for at modvirke tørhed, det er der også mange piger der får lavet pouch, der må anvende i kortere eller længere tid.
Det er rigtigt at sæden går bagud, som lægen siger, den ryger op i blæren istedet for ud i urinrøret, og tisses ud senere.


Tilbage til "Sex, samliv og graviditet"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 1 gæst