pouch og sex

Spørgsmål/debat vedrørende sex og samliv og graviditet
Forumregler
Læs mere om livet med stomi. Husk også at Stomiforeningen COPA tilbyder gratis rådgivning
Gæst

pouch og sex

Indlægaf Gæst » 27. jan 2009 16:01

hej, jeg er en ung kvinde med stomi siden 2005, nu skal jeg have den ind igen, har fået lavet pouch operationen.

Men jeg læste for nylig en brochure om sex og stomi, der stod at kvinder kan få besvær med tørhed i skeden under samleje, jeg har bemærket at jeg ikke bliver helt 'klar' til sex pga tørhed efter operationen, hvor jeg fik fjernet endetarmen. Det gør også mere ondt end det plejer.

Der stod, at man kunne få hjælp. Har i nogle råd? (andet end glidekrem, hvilket jeg ikke finder så charmerende, når jeg ikke har fast partner:P)

Belle

Re: pouch og sex

Indlægaf Belle » 27. jan 2009 16:11

Jeg har haft min stomi siden 2005....permanent....fået stumpen fjernet og lukket endetarmen af...dog beholdt både ringmuskel og det oprindelige udseende i den ende.
Har aldrig selv haft problemer hverken med tørhed eller smerter.

Håber ikke at dette støder nogen på nogen måde.......

Hvis du ikke har fast partner og ikke syntes om at bruge glidecreme på dig selv....ja så tror jeg altså ikke du finder ret mange mænd der siger nej tak til lidt legende hænder der smører deres penis ind i glidecreme.....på den måde kommer glidecremen virkelig ind i legen og til stor glæde for alle parter.

Louise PT
Indlæg: 159
Tilmeldt: 20. mar 2007 09:20
Geografisk sted: midtjylland

Re: pouch og sex

Indlægaf Louise PT » 28. jan 2009 11:41

Hej,

Jeg har tidligere skrevet ind omkring netop tørhed i skeden efter operation.

Jeg har pouch, og har faktisk efter blot et par måneder efter min første stomioperation oplevet ikke at kunne blive ordentlig våd ved samleje. Jeg fik intet at vide fra lægerne, så da det gjorde ondt at have sex, ja så blev der bare mindre af det, samtidig med at jeg rendte til den ene gynækolog efter den anden. På et tidspunkt var jeg under mistanke for at have endometriose...

Jeg er godt nok i et fast parforhold, men jeg kan simpelthen ikke undvære glidecreme. Jeg bruger vivag gel hver morgen, og inden samleje. Det har hjulpet enormt! Vivag gel har en langtid effekt, og det har altså været midlet for mig.

Jo, det er da nogen gange træls at skulle indsmøre skeden med glidecreme inden hver samleje, så nogen gange gør jeg det simpelthen på toilettet inden samleje, så det ikke generer. Men for det meste gør jeg det altså lige inden samlejet, da det er det mest praktiske for os.

Jeg kan faktisk ikke gennemføre et samleje uden glidecreme, og derfor er det altså bare en del af gamet for mig og min kæreste. Jeg tror ikke, at du finder nogen fyr, der bliver mindre tændt af, at du lige hiver glidecremen frem, og smører dig selv og evt. ham ind - tværtimod!
Spørgsmålet er også, kan du overhovedet gennemføre et samleje uden glidecreme? Hvis svaret er nej, så må du acceptere dette lille intermezzo i forspillet, og blot gøre det frækt for dig og din partner.

Håber du kan bruge det til noget,
Hilsen Louise

Peter Sørensen

Re: pouch og sex

Indlægaf Peter Sørensen » 28. jan 2009 12:54

her er linket til den tråd der omhandler tørhed.

viewtopic.php?f=21&t=1017&start=0&st=0&sk=t&sd=a&hilit=t%C3%B8rhed


Tilbage til "Sex, samliv og graviditet"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster