Min lille Baby

Spørgsmål/debat vedrørende sex og samliv og graviditet
Forumregler
Læs mere om livet med stomi. Husk også at Stomiforeningen COPA tilbyder gratis rådgivning
Maja

Min lille Baby

Indlægaf Maja » 5. apr 2008 20:52

Nu vil jeg bare lige sige HURRA!! for jeg har fået min lille Oliver.
Jeg har haft stomi i 5 år, men overvejer stadig at få lavet pouch senere i livet, så derfor fik jeg kejsersnit.

Ville Bare lige oplyse alle om at både Oliver og jeg har det helt perfekt!
operationen gik rigtig godt, jeg havde jo prøvet at blive opereret før, så jeg vidste at det gælder om at komme hurtigt ud af sengen forat få det bedre.

Jeg elsker ham og faren så højt! men er lidt bange for for har hørt at CU er arveligt... tænk hvis han får det...

Maja

Steen Samuelsen
Årgang: 1947
Stomi siden: 2007
Geografisk sted: Fredericia

Indlægaf Steen Samuelsen » 6. apr 2008 09:16

Hej Maja

Et stort tillykke med din lille Oliver.

Under Colitis-Chron Foreningens hjemmeside (http://www.ccf.dk/ny/fileadmin/template ... s-info.pdf) kan man læse:

Det er aldrig påvist, at man kan arve colitis ulcerosa, men man ved, at der i nogle
familier optræder flere tilfælde af colitis ulcerosa. Dette kunne tyde på en let øget
risiko for at få sygdommen, hvis en nærtstående slægtning har den. Hvis man selv har
sygdommen, er risikoen for, at ét barn vil udvikle sygdommen mindre end 2 % (1:50).

Jeg kender for eksempel ikke andre i min familie som har haft CU, så det er ikke det arvelige der har ikke belastet mig.
Så se bare fremtiden i møde med ro og glæd jer sammen i jeres famile over verdens nye vidunder.
Med venlig hilsen ;-)

Steen

Lenette

Re: Min lille Baby

Indlægaf Lenette » 6. apr 2008 20:43

Hejsa !
Kæmpe tillykke til dig.
Jeg vil bare lige fortælle dig at min søster er den eneste i vores familie der har sygdommen. Så bare ny din dejlige søn og vær ikke bekymret.
Lenette

Brugeravatar
Tinna
Årgang: 1972
Stomi siden: 2006
Geografisk sted: Århus
Kontakt:

Indlægaf Tinna » 7. apr 2008 02:18

Hejsa Maja

Og et kæmpe stort tillykke herfra.

Jeg kan godt forstå at tanken har slået dig. Men helt seriøst så sæt dig tilbage og nyd din lille dreng.
Jeg har crohn og tre piger, som jeg fik før jeg fik konstateret min crohn.
Man mener at crohn er arvelig, men du bliver skør hvis du går og tænker på det hele tiden. Vent og se hvordan han udvikler sig.
I og med at du selv har sygdommen vil dine alarmklokker automatisk ringe hvis der skulle vise sig at være noget.

Det er helt naturligt at du som nybagt mor reagere sådan, men jeg mener det, NYD HAM.
Og så vil jeg da lige tilføje at jeg da overhovedet IKKE er misundelig *G* :wink:
Tinna

RH

Indlægaf RH » 8. apr 2008 15:13

Hej Maja,

Stort tillykke herfra. Jeg var selv gravid da jeg fik lavet stomi også pga. colitis. Jeg havde de samme tanker vedr. min datter og jeg kunne tage mig selv i at stå og glo ned i hendes bleer! :D Nu har jeg besluttet at jeg ikke vil tænke mere på det. Jeg tror ikke at hun er så uheldig at arve det fra mig! Så tag den samme bestlutning og nyd ham i stedet for at bekymre dig!
Vi overvejer at få et barn mere, så jeg kunne rigtig godt tænke mig at høre hvordan din graviditet gik. Havde du problemer med maven, bandager og kunne du arbejde hele vejen gennem?
Håber du finder tid til at skrive mellem bleskift og vasketøj :D

Endnu engang tillykke!
Mvh RH

maja

Indlægaf maja » 20. apr 2008 01:39

Hej!
tak for alle jeres svar, jeg skal nok lade være med at bekymre mig for meget, men tanken strejfede mig bare. især fordi han nu tit græder når han skal af med luft og "remulade".. sundheds-sygeplejesken siger at det er normalt så jeg trækker vejret lidt roligere nu.

Min graviditet gik som den skulle, det var dog svært at sætte pose på til sidst for jeg kunne ikke se bunden af min mave, men værre var det ikke end at jeg kunne bruge et spejl.

Jeg fik kejsersnit fordi jeg regner med at få lavet pouch senere. Det gik rigtig godt, jeg var ude af sengen 7 timer efter at de skar i mig.
dagen efter gik jeg oprejst.

nu vil jeg finde min seng for knægten er lige faldet i søvn.

held og lykke med projekt baby ;)

Tilbage til "Sex, samliv og graviditet"