Homoseksuelle med stomi

Spørgsmål/debat vedrørende sex og samliv og graviditet
Forumregler
Læs mere om livet med stomi. Husk også at Stomiforeningen COPA tilbyder gratis rådgivning
Arne
Geografisk sted: København

Homoseksuelle med stomi

Indlægaf Arne » 20. feb 2004 18:47

Hej

Jeg er en homoseksuel mand på 50, der ønsker at finde ud af ,om der er andre i samme situation som mig, altså har stomi,det kunne være rart at få kontakt til andre i samme situation, så man kan hjælpe og støtte hinanden, og bryde alle de tabuer der findes.

Håber på svar, fra andre :)

Venlig hilsen
Arne

Rasmussen

Indlægaf Rasmussen » 26. dec 2007 22:38

Kære Arne!

Undskyld, at jeg finder på at besvare dette næsten fire år gamle indlæg. Jeg har først læst det i aften, og jeg frygter, at den manglende interesse for at besvare dit indlæg - så vidt jeg kan se, er der på fire år ikke kommet en eneste reaktion - har gjort, at du ikke længere læser nærværende forum.

Jeg synes, du berører noget meget afgørende. Uden at jeg i øvrigt vil uddybe det nærmere - og vel vidende at det måske vil vække vrede - tror jeg, at mandlige homoseksuelle er de mennesker, der rammes hårdest af stomi, og for hvem det er næsten umuligt at oprette en følelsesmæssigt acceptabel dagligdag.

Jeg synes, dit ønske om kontakt mellem homoseksuelle stomibærere lyder vældig fornuftigt.

Rasmussen

Indlægaf Rasmussen » 28. dec 2007 14:22

Lige en tilføjelse til mit to dage gamle indlæg:

Det fremgår måske ikke direkte af det skrevne: Jeg er selv homo og deler Arnes ønske.

Peter Sørensen

Homoseksuelle med stomi

Indlægaf Peter Sørensen » 28. dec 2007 16:15

Hej Rasmussen

Jeg vil lige fortælle at jeg har besvaret indlægget i sin tid, og har haft personlig kontakt med Arne.
Jeg har i den forbindelse kontaktet LBL, Landsforeningen for bøsser og lesbiske,for at høre om de havde et overblik over antal af homoseksuelle med stomi eller om der var tilbud om selvhjælps grupper eller måske andre tilbud. Det havde de ikke umiddelbart.
Copa København/Frederiksberg tilbød et samarbejde eller komme og holde foredrag hvis der var interesse for det. (har intet hørt siden, den første kontakt med LBL).

Jeg tror at der ,som du skriver er mange tabuer der skal brydes, og man skal tænke på at med et totalt antal stomister i DK, på ca. 10000, er der selvfølgelig også homoseksuelle , men de er statistisk en lille gruppe.

Jeg har på et tidspunkt spurgt en stomisygeplejerske ,om de vidste eller havde fået forespørgsler vedr. rådgivning til homoseksuelle, men som der blev sagt er det sjældent at patienternes seksuelle orientering er på banen.

Der findes 2 fora ,engelsksprogede, et i England og et i USA ,rettede direkte mod homoseksuelle stomisterhvor der qua antallet af opererede og indbyggere er flere.
de kan findes på dette link

http://www.ostomyinternational.org/helpfulinks.htm under

Other Helpful Links

Hvis der er interesserede der læser dette, og har lyst til at danne en gruppe, eller et netværk så er i velkomne til at kontakte mig. på copa@mail.dk eller 3538 9148

Rasmussen

Indlægaf Rasmussen » 30. dec 2007 11:10

Tak for de gode og relevante links.

Jeg skal i øvrigt beklage, hvis Peter tolkede min formulering i mit første indlæg som en kritik af manglende reaktion fra COPA. Det var ikke tilsigtet, og jeg kan på Peters indlæg forstå, at det slet ikke har været berettiget.

Peter Sørensen

ingen kritik :)

Indlægaf Peter Sørensen » 30. dec 2007 12:22

Hej igen

Nej Rasmussen, jeg føler absolut ikke der ligger nogen kritik i dit indlæg, tværtimod er jeg glad for at forummet læses ,også de gamle indlæg, og det er bare dejligt at du besvarer indlægget, jo mere åbenhed vi får skabt omkring alle de tabuer der findes, jo bedre.
Arnes og dit indlæg viser jo , at der selvfølgelig er andre i samme situation, og ved at tage det første skridt og sige "her er jeg", i et forum som dette, får vi sat fokus og måske en spire for kontakt.

Vær opmærksom på at man som bruger af forummet (behøver ikke være Copa medlem) har mulighed for at sende private beskeder, bruger til bruger.

Tilbage til "Sex, samliv og graviditet"