Mit sexliv er gået koldt....

Spørgsmål/debat vedrørende sex og samliv og graviditet
Forumregler
Læs mere om livet med stomi. Husk også at Stomiforeningen COPA tilbyder gratis rådgivning
twinkelstar

Mit sexliv er gået koldt....

Indlægaf twinkelstar » 27. aug 2007 16:02

Det her er enormt svært for mig at fortælle om men prøver alligevel.

Jeg fik min stomi her i år april måned, det var svært for mig at acceptere det.

Jeg er en gift kvinde, har været gift siden 1988.

Mit sexliv fungerede udmærket indtil jeg blev opereret.

Det tog mig enorm lang tid før jeg havde lyst til sexuelt samvær med min mand, men da jeg endelig fik det, så kunne han ikke dyrke sex med mig.

Han kunne ganske enkelt ikke klare min pose.

Guderne skal vide at han prøvede, men det gik bare ikke....

Det er så frustrerende...

Nogen der kan komme med en ide...?

Peter Sørensen

sexualitet

Indlægaf Peter Sørensen » 27. aug 2007 17:40

Hej Twinkelstar

Velkommen til, du har taget første skridt, der er det sværeste, at sætte ord på problemet, og søge andres erfaring. :)

Og det er trods alt 2 tabuer vi taler om, STOMI og SEX, men helt ærligt sexlivet er ligeså vigtigt som mad og drikke.

det er ikke et problem du er ene om, en stomi påvirker alle, og det tager sin tid at hele både fysisk og psykisk.
Det gælder også for de nærmeste, en kæreste ,hvad enten det er han eller hunkøn, forbinder stomien med den sygdom der ar årsagen til den, og fordi man er usikker kan man forledes til at tro at den både kan gøre ondt, at man kan skade den , posen falder nok af osv.
Det kan være en god ide at starte sexuallivet op, ved uden at gennemføre egentligt samleje, at købe massage olie ,og massere partnerens krop, for at få gnist og følelsen igen.

Udnyt de tricks der findes , hvis det er posens synlighed der er problemet.

Nogle Kvinder anvender blondebælter, bodystocking ,et tørklæde etc.
Mænd kan vælge at beholde T-shirt på, anvende boxershorts med gylp, eller et bælte

Og selvfølgelig anvend evt. minipose, hvis du har styr nok på din stomis aktive perioder.
De allerfleste opdager så lige pludselig at de glemte alt om bælter osv.

Man kan hvis man føler at man er kørt fuldstændigt fast, få hjælp og en henvisning til sexolog/parterapi gennem lægen.

Prøv evt. at søge i forummet på sex, så dukker der mange indlæg op om emnet.

Louise PT
Geografisk sted: midtjylland

sexliv gået i stå

Indlægaf Louise PT » 28. aug 2007 11:11

Hej,

Jeg tror, at det har noget at gøre med hvordan du selv opfatter din stomi. Synes du at den er grim og træls at have, så smitter den opfattelse af på din mand...

Jeg benytter personligt ikke noget ekstra udstyr når min kæreste og jeg har sex. Jeg tager en maxipose på til natten, og har vi lyst til sex, så ænser vi faktisk ikke den lidt store pose...

Men har også engang imellem benyttet brede sorte blonde underbukser (4 størrelser større end jeg normalt bruger :oops: ) købt i føtex, hvor jeg har klippet bunden ud. Det er sexet og skjuler fint stomien og posen.

Men i bund og grund tror jeg, at I skal vænne jer til posen gennem lege og massage mm. som Peter siger. Begynd at gå med posen lidt synlig når du bare går derhjemme sammen med din mand... så ender det med at I ikke lægger mærke til den. Det var sådan jeg vænnede min kæreste til posen (havde nemlig nogle problemer med operationsarret der ikke ville hele, og var derfor nødt til at blotte hele maven derhjemme i et godt stykke tid :D )... Men en mini pose er også en mulighed når I dyrker sex. Den er jo virkelig lille...

Håber at du kommer over posens tilstedeværelse selv, og tro mig så vil din mand heller ikke have nogle problemer med den, når du først har accepteret den. Det er vel egentligt det samme med en lidt for stor mave eller fede lår - vi piger synes at det er grimt med deller, men mændene er ligeglade. De elsker os for vores personligheder, og ikke for selve indpakningen.

Hilsen Louise

Tilbage til "Sex, samliv og graviditet"