Kære mand med stomi

Få kontakt med andre som har stomi/reservoir eller andet.
Forumregler
Kig også forbi din lokalforening, hvis du ønsker kontakt med andre
Lunp

Kære mand med stomi

Indlægaf Lunp » 15. okt 2014 10:13

Kære Mand med stomi

Vi er fire sygeplejerskestuderende fra Roskilde, der er ved at skrive vores bachelorprojekt omhandlende mænd med stomi, seksualitet og identitet. Vi har brug for 5 til 6 mænd i dette forum, der er villige at besvare nogle spørgsmål i uge 44. Interviewet varer ca. 30 min, og svarene bliver brugt i vores opgave.
Det vi ønsker at blive klogere på er, hvordan vi som sygeplejerske kan imødekomme behovet for information og dialog omkring identitet og seksualitet ifm anlæggelse af stomi, set ud fra den mandlige patients perspektiv.
Vi har valgt den mandlige stomist, fordi vi finder det interessant, at der er en så markant forskel på mænds og kvinders kontakt med sundhedsvæsenet, hvor mænd er langt mindre opsøgende end kvinder. Ligeledes viser undersøgelser, at det er et problem, at sundhedssektoren ofte er meget kvindedomineret, og derfor har tendens til ikke at tilgodese mandens behov.

Samfundet undergår en stigende seksualisering, alligevel har sygeplejerskeskolerne ikke formået at give sygeplejerskerne den nødvendige baggrundsviden, som skal gøre dem i stand til at forholde sig til patientens seksualitet. Dermed kan man hævde, at sygeplejersker er med til at undertrykke patientens seksualitet, hvilket i den grad står i modsætningen til sygeplejerskers ønske om at yde sygepleje for det hele menneske.

Håber meget at dette har fanget din interesse! Hvis ja så kontakt os på mail: lailap1971@live.dk

Geografien er ikke en begrænsning, idet interview kan forgå via skype eller tlf. Alle interviews bliver naturligvis anonymt behandlet, og alle oplysninger bliver destrueret efter eksamen.

Med venlig hilsen

Ulla, Pernille, Nanni og Laila

Lunp

Re: Kære mand med stomi

Indlægaf Lunp » 20. okt 2014 10:16

Fedt med jeres interesse for vores projekt, men vi kan godt bruge et par stykker mere.
Mvh. Pernille, Nanni, Ulla og Laila

Stomien
Indlæg: 26
Tilmeldt: 1. nov 2013 14:30
Kontakt:

Re: Kære mand med stomi

Indlægaf Stomien » 29. okt 2014 00:28

Hej med jer

Mangler I stadig en. I kan kontakte mig via min side www.stomien.dk så kan vi se om jeg ik kan hjælpe jer.

God aften
Tonny
Blogger om det at leve med en stomi på www.stomien.dk Prøver at skrive det så ærligt og realistisk som muligt.

Lars Christiansen

Re: Kære mand med stomi

Indlægaf Lars Christiansen » 30. okt 2014 22:29

Hejsa mangler i en kan i kontakte mig på hydi2@ofir.dk

Lunp

Re: Kære mand med stomi

Indlægaf Lunp » 6. nov 2014 11:59

Vi har fået alle de informanter vi skal bruge :)
Tusind tak til de modige mænd, som har brugt tid på at besvare vores spørgsmål.

Mvh. Laila, Ulla, Nanni og Pernille

15923

Re: Kære mand med stomi

Indlægaf 15923 » 18. nov 2014 19:47

Hej mangler i flere vil jeg gerne hjælpe kontakt mig på mobil 23248483 mvh Torben gaasdal

gest

Re: Kære mand med stomi

Indlægaf gest » 11. dec 2014 19:34

Hej,

Jeg er ileostomate, 39 år og er interesert i dette project. kontakt mig på sbktobbe@gmail.com :)

MVH
Ben


Tilbage til "Kontakt med andre"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster