Ved ikke lige hvor denne skal puttes......

Få kontakt med andre som har stomi/reservoir eller andet.
Forumregler
Kig også forbi din lokalforening, hvis du ønsker kontakt med andre
Belle

Ved ikke lige hvor denne skal puttes......

Indlægaf Belle » 10. maj 2012 19:21

Jeg er de sidste par gange jeg har været indlagt pga. bla en fistel og lign. blevet mødt med en stor undren fra både læger og plejepersonale når de har spurgt om hvilken afdeling jeg er tilknyttet og går til kontrol hos.......og meddeler dem øhhh det ved jeg ikke, for jeg har ikke snakket med nogen som helst bortset fra 2 gange total stop i min ileostomi som jeg har haft siden 2005..........

Har så heldigvis ikke de store problemer med Knud .....min stomi.......men er det normalt eller har de bare glemt mig ?

Steen Samuelsen
Indlæg: 355
Tilmeldt: 13. sep 2007 14:39
Årgang: 1947
Stomi siden: 2007
Geografisk sted: Fredericia

Re: Ved ikke lige hvor denne skal puttes......

Indlægaf Steen Samuelsen » 10. maj 2012 20:27

Hej Belle

Som oftest bliver man afsluttet som patient når man bliver udskrevet, men man kan dog godt have en åben journal ved en eller anden afdeling.

Du kan finde dine egne oplysninger ved at gå ind på sundhed.dk og vælge din E-journal. Du bliver bedt om at logge på med Nem-ID (den samme som du bruger til din netbank, Skat og andre offentlige instanser). Herefter kan du vælge "Mine behandlinger på sygehuse" hvor du kan se dine indlæggelser og hvornår de de er afsluttet. Du kan også se om du stadig står som "åben" ved dit stomiambulatorium eller om du også er afsluttet der.
Med venlig hilsen ;-)

Steen

Henning Granslev
Indlæg: 207
Tilmeldt: 6. jan 2004 01:13
Årgang: 1951
Stomi siden: 1973
Geografisk sted: Kolt, 8361 Hasselager

Re: Ved ikke lige hvor denne skal puttes......

Indlægaf Henning Granslev » 10. maj 2012 20:46

Hej Belle
Når man normalt ikke har problemer med sin stomi, hører man ikke til nogen afdeling. Så er man ikke mere patient. Men som udgangspunkt kan du altid oplyse den sengeafdeling, hvor du sidst var indlagt, eller henvise til den afdeling du talte med, da du havde stop i stomien.

Selv om du ikke mere går til kontrol og er udskrevet fra sygehuset, kan du altid henvende dig til nærmeste stomiambulatorie, hvis der skulle opstå problemer med din stomi.
Du er måske glemt, men som Steen skriver, så er der en juornal på dit cpr. nummer.

Hilsen Henning Granslev, COPA rådgiver :D

Belle

Re: Ved ikke lige hvor denne skal puttes......

Indlægaf Belle » 10. maj 2012 20:48

Mange tak for hurtige svar.......


Tilbage til "Kontakt med andre"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 1 gæst