Jeg har siden september 2004 haft en pouch, men har stadig problemer med den. Det første år efter jeg fik min stomi lukket, gik jeg til kontrol på
hospitalet, men det eneste de kunne tilbyde mig som atlternativ var en stomi. Problemet er at jeg næsten hver dag, fra sidst på eftermiddagen og et varierende tidsrum frem har stærk pressetrang med forskellige tidsintervaller. Nogen gange starter det sidst på aftenen, så jeg i løbet af natten har pressetrang og for spoleret min nattesøvn. Efter sådan en aften med smertefuld pressetrang og adskillige toiletbesøg uden større resultat, kan jeg føle mig fuldstændig tappet for energi. Pressetrangen starter tit med en voldsom rumlen i maven, der også kan gøre ondt og nogen gange efterlader mig med en "øm" tarm.
Siden december 2006 er det blevet lidt bedre, efter at jeg satte mit indtag af HUSK betydeligt op. Det tog toppen af smerterne, men jeg kan
stadig have flere sammenhængende dage med ubehagelig pressetrang, hvilket jo lægger en stor begrænsning på mit sociale liv.
Min egen læge har givet mig nogle akupunktør behandlinger, men det var samtigdig med at jeg forøgede mit HUSK, og jeg tror egentlig det var husken der gjorde det lidt bedre.
Jeg vil selvfølgelig gerne høre om der er nogen, der har været igennem noget lignende og hvad de har gjort ved det. Jeg synes ikke at kunne se den store sammenhæng mellem hvad jeg spiser og hvorfor min mave pludselig slår om på den måde den gør.
Problemer med pouch
Forumregler
Spørgsmål/debat vedrørende reservoir og pouch - læs også Stomiforeningen COPAs rådgivende artikel om andre stomityper
Spørgsmål/debat vedrørende reservoir og pouch - læs også Stomiforeningen COPAs rådgivende artikel om andre stomityper
-
Peter Sørensen
pouch
Hej Miksi
Jeg har ikke selv pouch, men jeg vil anbefale dig ,at lægge dit indlæg i dette forum også,så er chancen for et svar større.
http://www.vores-forum.dk/mcogcu/index.php
Jeg har ikke selv pouch, men jeg vil anbefale dig ,at lægge dit indlæg i dette forum også,så er chancen for et svar større.
http://www.vores-forum.dk/mcogcu/index.php
Tilbage til "Reservoir- og pouch-operationer"