Pouch i 3 år - mavesmerte og kramper

Spørgsmål/debat vedrørende reservoir, J-pouch og andre former for pouch
Forumregler
Spørgsmål/debat vedrørende reservoir og pouch - læs også Stomiforeningen COPAs rådgivende artikel om andre stomityper
Loki405

Pouch i 3 år - mavesmerte og kramper

Indlægaf Loki405 » 28. okt 2014 11:21

Goddag!
Jeg er en 21 år gammel kvinde, der har haft pouch i 3 år.
Her det sidste år har jeg fået mavekramper, med extreme smerter. Generelt 15-20 min efter jeg har spist. Jeg får så ondt at jeg tror nogengange jeg skal besvime. Bliver helt svimmel og alt blodet strømmer væk fra hovedet.
Mine blodprøver er fine, og har ingen tegn på blodmangel eller infektion. Jeg fik lavet en endoskopi af pouchen for et år siden, da jeg havde smerter. Men der var intet galt, så helt fint ud. Nogen prøvet lign?
Lægen kan ikke finde ud af hvad der er galt. Nogen der har prøvet lign?

AnneHJ

Re: Pouch i 3 år - mavesmerte og kramper

Indlægaf AnneHJ » 30. okt 2014 00:14

Kære Loki405
Ligesom dig har jeg haft en pouch i 6 år...men fik den fjernet for 2 år siden fordi der var betændelse i den stort set hele tiden...og når man har det, så er man ikke i tvivl....så er der en ætsende smerte i den og en ubetvingelig trang til toiletbesøg.....
du har sikkert fået taget de relevante blodprøver for at udelukke aktiv chron, måske en afføringsprøve .???.....
Det lyder som om dine smerter kommer ret hurtigt efter du har spist et måltid....og jeg tænker på, om du er undersøgt for om det kan være sammenvoksninger efter operationen."..det man kalder adhærencer...eller om der kan være en forsvævring på tarmen..det er begge 2 mekaniske forhold, som man kan undersøge....
Jeg håber du kan bruge mit svar til at få nogen ting undersøgt...og så håber jeg at du snart får det godt igen...
Mange hilsner Anne

Stine

Re: Pouch i 3 år - mavesmerte og kramper

Indlægaf Stine » 3. dec 2014 23:38

Hej
Jeg har også haft en pouch i 4 år, men har haft en prolaps i endetarmen, og blev op sidste år hvor de fik lagt et net ind. Det har også hjulpet, men så er der jo bare kommet en ny form sat en prolaps.
Men her i år er jeg begyndt at få mavesmerter i både højre og venstre sidde og det svinger i smerte styrke, og nu har jeg fået taget en skanning af tyndtarmen funktion, som viste at der var en forsnævring i højre sidde.
Hvorfor den pludselig er kommet vides ikke, de var oppe op kigge for et år siden, der fandt de ikke andet end en mild betændelse tilstand.

Andre der har sådan en forsnævring? Og hvad gør man ved det.. Magter ikke flere op


Tilbage til "Reservoir- og pouch-operationer"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 13 gæster