pouch

Spørgsmål/debat vedrørende reservoir, J-pouch og andre former for pouch
Forumregler
Spørgsmål/debat vedrørende reservoir og pouch - læs også Stomiforeningen COPAs rådgivende artikel om andre stomityper
7173mk

pouch

Indlægaf 7173mk » 4. jun 2014 16:40

hej alle !
Har læst både gode og dårlige historier i dette forum, men vælger at fokusere på de gode.
håber der er nogle der kan besvare mine spørgsmål.
Fik min sidste pouch operation for 14 dage siden 21/5-2014 på Hvidovre.
Har ca. 6 toilet besøg om natten og op til 12 i løbet af dagen, men tit føles det som om jeg ikke bliver tømt helt ud, og skal på tønden kort efter igen.
Ofte presser jeg så meget at der kan komme blod med ud, også får jeg kramper i endetarmen hvilket er frygteligt smertefuldt.
er der andre der har oplevet sådanne eller lign.
tak for godt forum
7173mk

kent

Re: pouch

Indlægaf kent » 6. jul 2014 00:25

jeg fik taget min pouch i brug for ca. 6 uger siden. døjer stadigvæk med betændelse i det stykke endetarm der er tilbage. er lige blevet undersøgt for 2 dage siden, hvor min pouch så fin ud der var kun tale om betændelse i endetarmsstykket. har fået pencilen og stikpiller for det. det som er mit problem er at det gør ondt helt ud i ballerne og ved halebenet, indtil jeg har været på toilettet, så letter det på det indtil jeg skal af sted igen. og det gør satans ondt.
er der andre der har oplevet dette, eller er jeg en ener.
kent

VibekeN
Indlæg: 28
Tilmeldt: 27. sep 2009 11:26
Årgang: 1985
Stomi siden: 2009

Re: pouch

Indlægaf VibekeN » 11. jul 2014 13:41

Hej.

Fat mod, det skal nok blive bedre. Det er slet ikke sjovt i starten at have pouch, men det skal helt sikkert nok blive bedre i takt med at pouchen udvider sig. Jeg fik pouch for 3 år siden og den første mdr eller to var bare slet ikke sjove kan jeg huske og jeg skulle ikke være langt fra et toilet. Jeg rendte nok 20 gange i døgnet til at starte med og skulle virkelig passe på med at spise for stærk mad, helt noget meget neutralt så det ikke blev så generet dernede. For nerverne er meget generet og det bløder og man får sår osv. En go crem er uundværlig, jeg bruger en barrier crem fra Coloplast den har fuldt mig lige siden jeg fik pouchen og bruger den stadig indimellem.


Jeg er også opereret på Hvidovre og fik af vide at det endelig resultat først kunne ses efter 6 mdr. Man lære med tiden at tømme sig ordentligt og nerverne vender sig til det så det ikke gør så ondt.

Jeg er på toilettet ca 8 gange i døgnet og spiser både HUSK og Imodium til at stoppe maven.

Hilsen Vibeke

kent

Re: pouch

Indlægaf kent » 17. jul 2014 13:28

hej igen
tak for dit svar Vibeke, jeg vil prøve at fatte mod.
Er der nogle der har prøvet at drikke udtræk fra kongelys (plante) det skulle være godt mod betændelse og kramper i tarmsystemet .


Tilbage til "Reservoir- og pouch-operationer"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 15 gæster