Sygemelding efter 3.operation

Spørgsmål/debat vedrørende reservoir, J-pouch og andre former for pouch
Forumregler
Spørgsmål/debat vedrørende reservoir og pouch - læs også Stomiforeningen COPAs rådgivende artikel om andre stomityper
Anni

Sygemelding efter 3.operation

Indlægaf Anni » 27. nov 2012 12:19

Jeg er en pige på 23 år, som har CU. Jeg blev i sommerferien operereret akut og fik fjernet tyktarm og anlagt stomi. Det var et voldsomt forløb med mange komplikationer, og jeg endte med at være indlagt over to måneder.

For en uge siden fik jeg så lavet min pouch operation, uden nogen komplikationer. Var indlagt en uge, som var den tid, drænene skulle sidde.

Lige nu er har jeg sygeorlov fra mit studie, hvor jeg ellers kun mangler det sidste halve år, som er bacheloren. Jeg har planer om at starte igen til februar.

Mit spørgsmål er så, om det er urealistisk, at få den tredje og sidste operation, hvor stomien bliver fjernet, mens jeg læser?
Altså at få det gjort en onsdag/torsdag og så starte på studie igen om mandagen. Det er jo ikke fysisk hårdt at gå i skole.

Vil gerne høre andres erfaringer med den sidste operation, indlæggelse og sygeforløb efterfølgende. Hvor længe man skal regne med der går, før alt er "normalt"

Lene h

Re: Sygemelding efter 3.operation

Indlægaf Lene h » 2. dec 2012 08:04

Hej Anni,
Jeg tror det er meget individuelt. Min 3. Operation gik fantastisk, og der skulle kun et par dage på sygehuset til, før jeg kom hjem igen. Jeg blev hjemme 1.5 uge fra arbejde (jeg har alm kontorarbejde). Dette fordi, jeg synes at sidde for længe foran en computer får mig til at falde sammen, og så gjorde det en smule ondt i maven. Da jeg på det tidspunkt havde en lille krutugle på 3 år hjemme, valgte jeg simpelthen at være sygemeldt lidt længere end hvad måske var nødvendigt, så jeg også kunne være mor for ham om eftermiddagen når han kom hjem. Men ellers gik forløbet rigtig godt, og jeg synes at jeg havde styr på det meste allerede inden jeg blev udskrevet fra sygehuset. Men måske dt godt kan være muligt for dig t starte allerede efter en lille uge, bare du har mulighedheden for at slappe af og evt ligge på langs når du kommer hjem:-) held og lykke med det sidste skridt
Lene


Tilbage til "Reservoir- og pouch-operationer"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 12 gæster