Lyde fra tarm efter pouch operation

Spørgsmål/debat vedrørende reservoir, J-pouch og andre former for pouch
Forumregler
Spørgsmål/debat vedrørende reservoir og pouch - læs også Stomiforeningen COPAs rådgivende artikel om andre stomityper
AnneJ
Indlæg: 6
Tilmeldt: 11. jun 2012 19:42
Årgang: 1967

Lyde fra tarm efter pouch operation

Indlægaf AnneJ » 15. jun 2012 21:26

Hej

Jeg har problemer med meget høje lyde fra tarmen efter pouch operation. Det gør ikke ondt, men det er meget generende, da det er helt ekstremt hver gang jeg har spist :? Er der nogen, der har prøvet det samme, og evt. har nogle råd til, hvad jeg kan gøre?

Jeg fik stomi i marts 2010, pouch i december 2011 og nedlagt stomien i marts 2012 og det var der at problemerne begyndte. Efter operationerne har jeg udviklet et bugvægsbrok, som skal opereres efter sommerferien.

Jeg har været meget opmærksom på min kost og spiser bla. havregryn hver dag. Ofte også bananer, brød og knækbrød.

Hilsen AnneJ

Lea

Re: Lyde fra tarm efter pouch operation

Indlægaf Lea » 9. feb 2013 22:23

Hej AnneJ
Jeg har samme problem og har haft det i de 2 1/2 år jeg har haft pouch. Jeg har endnu ikke fundet nogen løsning, og desværre er det for mit vedkommende begyndt at gøre meget ondt når det larmer... ved ikke helt hvad det er der gør det, men jeg føler også selv at jeg har gjort meget mht. kost for at det skulle stoppe. En periode virkede det for mig at undgå laktose, men den løsning virker ikke mere. Jeg synes også lyden er ekstremt irriterende - især fordi jeg ofte er i teatret med mit studie og føler at jeg nærmest overdøver skuespillerne med min mave :?
Jeg håber ikke at dit udvikler sig til smerter, som det har med mig, men jeg vil være med på en kigger herinde, hvis der er nogle der har gode råd.
Mvh. Lea


Tilbage til "Reservoir- og pouch-operationer"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster