Panik, når min pouch er i udu

Spørgsmål/debat vedrørende reservoir, J-pouch og andre former for pouch
Forumregler
Spørgsmål/debat vedrørende reservoir og pouch - læs også Stomiforeningen COPAs rådgivende artikel om andre stomityper
Bang

Panik, når min pouch er i udu

Indlægaf Bang » 11. dec 2011 01:11

Min pouch blev igangsat maj 2010. Siden sommeren indeværende år har jeg antageligvis haft pouchitis tre gange og er således i gang med endnu en ciprofloxacin-kur, som hjælper. Jeg kan mærke, at jeg panikker i ængstelse for, at min pouch ikke kommer at virke på sigt, og at jeg snart ender op med stomi igen, hvilket jeg hadede........Kan være, at min bekymring er unødig, men panikker, ja, det gør jeg altså.
Hilsen Bang

Peter Sørensen

Re: Panik, når min pouch er i udu

Indlægaf Peter Sørensen » 11. dec 2011 02:27

Hej Bang

Kan kun give dig ret i at du er ikke alene med frustrationerne jvnf. indlæggene i forummet, desværre er det kun de positive ting ved pouch operation de fleste hører og fokuserer på når man skal tage stilling til permanent stomi eller reservoir, men når det er sagt så er det ikke mange der får permanent stomi grundet komplikationer hvor pouchen nedlægges igen, se linket med statistik og undersøgelser.

http://www.hvidovrehospital.dk/NR/rdonl ... pitel2.pdf

men det er jo meget individuelt, hvordan man føler livet med stomi er i forhold til et reservoir særligt hvis man døjer med tilbagevendende komplikationer.


Tilbage til "Reservoir- og pouch-operationer"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 19 gæster