Rigshospitalet vs. Hvidovre ved pouchop.

Spørgsmål/debat vedrørende reservoir, J-pouch og andre former for pouch
Forumregler
Spørgsmål/debat vedrørende reservoir og pouch - læs også Stomiforeningen COPAs rådgivende artikel om andre stomityper
Josefine

Rigshospitalet vs. Hvidovre ved pouchop.

Indlægaf Josefine » 9. dec 2011 19:24

Hej alle,
Jeg vil meget gerne høre fra de af jer, der har erfaring med at blive opereret på Rigshospitalets gastro-enhed. Jeg er særligt interesseret i at høre om tilbagelægning af stomi, for det er det, jeg skal have foretaget der meget snart. Hidtil er jeg blevet behandlet på Hvidovre, men efter et meget langt og kompliceret forløb bad jeg om en 'second opinion' og blev derfor overflyttet til Rigshospitalet. Lægerne på Riget kommenterede mine ar som 'meget flotte' taget mit forløb i betragtning, og det gjorde mig en smule nervøs.
Jeg håber på at høre fra jer.
Tak for hjælpen.
Josefine

Peter Sørensen

Re: Rigshospitalet vs. Hvidovre ved pouchop.

Indlægaf Peter Sørensen » 9. dec 2011 21:56

Hej Josefine

Er det nedlæggelse af stomien i forbindelse med at pouchen skal tages i brug du taler om ?

landsdelsfunktion for pouch operationerne ligger på Hvidovre ,så de laver betydelig flere pouch operationer end rigshospitalet, men hvis du har komplikationer der gør at du er henvist til sec opinion omkring din pouch operation,så kan rigshospitalet have nogle kompetencer som gør dem bedre.

Så det er svært at råde dig til det ene eller andet, da det er din medicinske profil/status der er afgørende for hvem du skal overlade behandlingen til.

Josefine

Re: Rigshospitalet vs. Hvidovre ved pouchop.

Indlægaf Josefine » 10. dec 2011 16:11

Hej Peter,

Tak for dit svar. Ja, det er nedlæggelse af stomien i forbindelse med at pouchen skal tages i brug, jeg taler om. Det er noget, de har forsøgt på mig før, men desværre opstod der en række komplikationer og jeg måtte gennemgå flere operationer. Derfor bad jeg om en anden vurdering, eller second opinion, som det hedder :)
Jeg har fået af vide, at de er vant til at se lidt af hvert på Riget, men er de, landets bedste til netop min situation???

Peter Sørensen

Re: Rigshospitalet vs. Hvidovre ved pouchop.

Indlægaf Peter Sørensen » 10. dec 2011 23:55

Hej Josefine

Det tør jeg slet ikke sige, prøv at gå kontant til lægerne og spørg løs også om chancerne for succes og eventuelle nye komplikationer, så du får et reelt beslutnings grundlag.
Vær forberedt på at man aldrig kan give helt præcise garantier.


Tilbage til "Reservoir- og pouch-operationer"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster