Råd ift. at nedbringer antallet af afføringer?

Spørgsmål/debat vedrørende reservoir, J-pouch og andre former for pouch
Forumregler
Spørgsmål/debat vedrørende reservoir og pouch - læs også Stomiforeningen COPAs rådgivende artikel om andre stomityper
maamco
Indlæg: 21
Tilmeldt: 18. feb 2010 23:55
Årgang: 1989
Geografisk sted: Sjælland

Re: Råd ift. at nedbringer antallet af afføringer?

Indlægaf maamco » 13. apr 2012 17:31

Hej alle

Ville bare lige sige at jeg fik lagt min stomi tilbage i november 2010, og havde også i starten konstant afføringstrang og gik på wc en del gange. Jeg tager ikke husk mere og her halvandet år efter føler jeg at jeg er nede på et rimeligt antal afføringer, uden noget supplerende behandling.

Kærlig hilsen Marie

1234

Spørgsmål vedrørende pouch

Indlægaf 1234 » 9. sep 2014 21:56

Hej alle,
Jeg fik for nogle år siden tyktarmskræft, hvilket resulterede i at jeg fik den fjernet og derfor syet min tyndtarm til min tyktarm. I mellemtiden har jeg oplevet en del polypper, og mine læger anbefaler mig derfor at få lavet en pouch for at undgå kræft og dermed stomi resten af livet.
Mit spørgsmål er om I kan fortælle mig hvordan det er, jeg er klar over det er forskelligt fra person til person. jeg er meget nervøs for at få det lavet i og med at man har så hyppige afføringer (30 om dagen) og om jeg har mulighed for at gå i skole og passe et fuldtidsarbejde i fremtid? Håber I vil besvare mine spørgsmål


Tilbage til "Reservoir- og pouch-operationer"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster