vægt problem

Spørgsmål/debat vedrørende reservoir, J-pouch og andre former for pouch
Forumregler
Spørgsmål/debat vedrørende reservoir og pouch - læs også Stomiforeningen COPAs rådgivende artikel om andre stomityper
stine29
Årgang: 1979
Stomi siden: 2008
Geografisk sted: Gadstrup
Kontakt:

vægt problem

Indlægaf stine29 » 12. jun 2011 00:37

Efter jeg har fået pouch, har jeg taget en hel del på, faktisk alt for meget, har aldrig vejet så meget som jeg gør nu.....
Men mit problem er at jeg ikke kan tabe mig, prøver at undvære alt det søde (hvilket er meget svært)spiser ellers fornuftigt..Havde ellers hørt at man havde svært ved at tage på :?

Nogen der kender til det? Og hvad kan man gøre...
Motion er ikke godt da jeg lider af smerter i alle led, så det gør det meget svært, prøver at løbe, men får så ondt i hoften dagen efter, at jeg må tage morfin...

Håber at få nogle gode råd
Venlig hilsen
Stine

CU: 2007
Stomi: 2008
J-Pouch: 2010

migo
Årgang: 1968
Stomi siden: 2009
Geografisk sted: Holte

Re: vægt problem

Indlægaf migo » 12. jun 2011 10:13

Løb er ret hårdt for kroppen, belastningsmæssigt, og er endnu være når du har taget meget på, og formoder jeg, ikke har motioneret i en 4 års tid. Man skal tage det stille og roligt når man skal i gang igen. Leddene er meget længere tid om at komme i gang igen end musklerne.

Svømning, eller alternativt vand-aerobics, er noget af det bedste da der ikke er nogen stor belastning på leddene. Derudover kan cykling anbefales, eller bare simple gåture til at få leddene i gang igen.

willirob

Indlægaf willirob » 14. jun 2011 09:38

Hejsa...

Jeg har sammen problem med vægten - siden jeg fik pouch for 1½ siden, her jeg også taget rigtig meget på. Jeg tænker også lidt, hvorfor jeg ikke har det som alle andre, der ikke kan holde på kalorierne. Mine sætter sig nærmest dobbelt.

Men vi må vel bare indse, at vores pouch virker rigtig godt - der er ingen problemer med at optage nærring og vitaminer (skal jeg da lige love for...)

Jeg har også selv svært ved at holde mig fra det søde, og chips og kage osv. Og det fiser bare ikke lige igennem mere, som det gjorde inden pouchen.

Motion er heller ikke min stærke side, døjer stadig lidt med træthed (og det slipper jeg nok aldrig af med desværre). Men at gå og svømme, er motion der er rigtig godt, især for os som også kan have lidt ballade med leddene. Men lad vær at presse dig selv for meget, tag det stille og roligt og så øg tiden i stedet for at gøre det hårdere.
Jeg trænger selv til at komme igang for alvor, og jeg ved hvad der skal til, ligesom jeg ved, hvad jeg skal spise - det er bare ikke altid fornuften der sætter ind, vel :o)

Du må gerne skrive til mig, hvis du har lyst, så kan vi snakke om alle vores "skavanker" efter sygdom og pouch, eller bare hvad vi nu har lyst til.

Mette

stine29
Årgang: 1979
Stomi siden: 2008
Geografisk sted: Gadstrup
Kontakt:

Indlægaf stine29 » 14. jun 2011 23:06

Migo mange tak for oplysningerne, det vil jeg huske når jeg skal i gang med en form for træning... Men var startet i et træningscenter men det gik ikke, selv om der var hjælp af fysser osv fik mere og mere ondt....

Mette.... Ja jeg vil da meget gerne snakke/ skrive sammen med dig, for det lyder og ser ud til at vi har rigtig meget til fælles...

Lider selv at stor træthed, lidt overskud, mange led smerter osv osv.
Men kan bare ikke lige se hvordan jeg kan skrive til dig, så du får lige min mail
stine-kampmann@hotmail.com
Venlig hilsen
Stine

CU: 2007
Stomi: 2008
J-Pouch: 2010

Tilbage til "Reservoir- og pouch-operationer"