Jeg har fået lavet en J-Pouch d 10/9-2010.
Alle mine forgående operationer er gået rigtig ritgig godt og er komet mig meget hurtig efter alt, undtagen den sidste. Altså tilbagelægningen af stomién.
Har oplevet 20-30 afføringer om dagen den første mdr til 1½. Og nu knap 4 mdr efter er jeg stadig på 10 stykker, måske 15 på de meget dårlige dage.
Jeg har prøvet ALT. Min største problem er ikke så meget maven, men enden.
Har prøvet de første 900 cremer og rense cremer og skidt og møg, bruger pt doloproct både creme og stikpiller.
Men lige meget hjælper det. Min ende tarm GØR ONDT. De flder ligesom lidt ud når jeg er på toilettet og kan være svær at få op igen. Det lyder måske værre end det er, men det gør vildt ondt.
Den sviger og bobler og syder når jeg tørrer mig og smører med creme, og bløder ALTID. Jeg er klar over det selvfølgelig hænger sammen med jeg tørrer mig så meget. Men det er altså slemt nu. Før hen blødte det først når jeg havde tørret mig meget, men nu er det hele tiden. Er bange for det CU tilbage i den stump endetarm der er tilbage, kan det være tilfældet?
Jeg spiser imolope for at atyre afføringen. Imodeum har absolut ingen effekt, af en eller anden grund.
Jeg har konsulteret Hvidovre med et tidligere, men de sagde at det var meget normalt.
Jeg har siden September sovet en hel nat 4 gange, og alle gange på sove medicin. IKKE noget jeg er glad for.¨
Nogen gange gør det så ondt at jeg bliver nød at spise morfin, ikke nogen holdbar løsning i længden.
Jeg har samtidig oplevet merter i hele ubderlivet i musklen, kan jeg vist best beskrive det, det strammer og gør ondt i ballerne og musklerne omkring der.
Jeg håber der er nogen kloge mennesker herinde.
Mvh Den meget trætte.