Jeg har pouch og vil høre om det stadig er de samme regler der gælder hvad angår væske.
Jeg lider utroligt meget af svimmelhed de sidste 6 uger. Først troede jeg det var en virus på balance-nerven, men det er det ikke og ej heller noget med ørerne.
Jeg går på toilettet ca 4 til 5 gange i døgnet og troede derfor ikke at jeg behøvede at drikke særligt meget. Hvad siger i?? Og hvor meget skal jeg mon drikke?? Jeg drikker meget te, ca 4 kopper om dagen samt måske 1 l vand ialt.
Mvh
Eva
Svimmelhed
Forumregler
Spørgsmål/debat vedrørende reservoir og pouch - læs også Stomiforeningen COPAs rådgivende artikel om andre stomityper
Spørgsmål/debat vedrørende reservoir og pouch - læs også Stomiforeningen COPAs rådgivende artikel om andre stomityper
-
Peter Sørensen
Re: Svimmelhed
Hej Eva
Du drikker alt for lidt, uden at jeg dog tør sige at det alene er årsagen, man skal som rettesnor have
35 ml væske pr. kilo legemsvægt pr. døgn ,hvad enten man har pouch eller en stomi , dvs at hvis man f.eks vejer 60 kilo, skal man mindst have 2 liter + 1 dl.
Du drikker alt for lidt, uden at jeg dog tør sige at det alene er årsagen, man skal som rettesnor have
35 ml væske pr. kilo legemsvægt pr. døgn ,hvad enten man har pouch eller en stomi , dvs at hvis man f.eks vejer 60 kilo, skal man mindst have 2 liter + 1 dl.
-
evbuo
Re: Svimmelhed
Hej Peter
Tak for dit svar.
Ja jeg drikker nok for lidt så. Må lige tage mig sammen med at drikke lidt mere så.
Vh Eva
Tak for dit svar.
Ja jeg drikker nok for lidt så. Må lige tage mig sammen med at drikke lidt mere så.
Vh Eva
Tilbage til "Reservoir- og pouch-operationer"