spørgsmål til pouchopererede

Spørgsmål/debat vedrørende reservoir, J-pouch og andre former for pouch
Forumregler
Spørgsmål/debat vedrørende reservoir og pouch - læs også Stomiforeningen COPAs rådgivende artikel om andre stomityper
Gæst

spørgsmål til pouchopererede

Indlægaf Gæst » 20. jun 2011 22:09

Hej med jer :D
Jeg står overfor den sidste og 3. operationen, altså tilbagelægning af stomien og pouch tages i brug, men hvor lang ventetid er der til sådan en operationen - hvor lang tid ventede i...? Jeg meget spændt på livet med pouch, håber det kommer til at fungere godt, synes tit man høre de dårlige historier, også bliver man lidt bekymret..

Peter Sørensen

Re: spørgsmål til pouchopererede

Indlægaf Peter Sørensen » 20. jun 2011 23:00

hej
Det er meget forskelligt fra sygehus til sygehus, og husk at det er sjældent folk går på nettet hvis det hele fungerer, det er oftest ved komplikationer og dårlig information fra sygehuset at man skriver :(

willirob

Indlægaf willirob » 21. jun 2011 10:03

Hejsa...

Har ingen ide om, hvor længe det tager før du får sidste op. Men vil tro, det er meget individuelt, både i forhold til ventetid på sygehuset, men også i forhold til din situation og kroppens tilstand.

Jeg vil så bare lige fortælle, at jeg selv er pouchopereret, dog alt i en operation. Det gik over al forventning og der har inger problemer været siden. Kan varmt anbefale pouch, og du har noget at glæde dig til :o)

Hilsen Willirob

Gæst

Indlægaf Gæst » 21. jun 2011 12:54

Årh det lyder dejligt - tak. Rart at høre de gode historier. Jeg fik lavet min pouch i januar og har lige været til røntgen og alt ser fint ud, derfor bliver jeg henvist til den sidste operation i Vejle. Ja det er naturligvis forskelligt fra sygehus til sygehus, jeg må bare vente og se hvornår det kan blive :)
Bliver helt underligt at gå op toilettet igen :)
Mange tak for jeres svar..

Erik T
Geografisk sted: Odense

Indlægaf Erik T » 13. jul 2011 06:53

Hej

Har tidligere skrevet herinde, - men ca. 5 år siden, at sygdom blev konstateret, 1 år med
flere polaps, 4-5 stk (gladeligt glemt) Efter sidste operation på Ouh(Odense), gik der ca. 6 mdr. og
jeg fik lagt den tilbage på Middelfart sygehus, hvilket var en stor lettelse, meget roligt, modsat Ouh,
som var under ombygning, hvor jeg var indlagt alle gange.....Og bedst af alt, det har fungeret fint,
- skal dog være obs på hvad jeg putter i maven, noget er jo mere en hurtigt igennem systemet :lol:
Nu er jeg så i kamp med det offentlige system..... men det hører ikke denne tråd til :D

Tilbage til "Reservoir- og pouch-operationer"