Hej
Jeg har i mange, mange år modtaget medicin, i den sidste lange periode især Prednisolon i ganske store doser. Nu er jeg pouchopereret og medicinfri på syvende måned; det er fantastisk. Fysikken bedres måned for måned, humøret og tålmodigheden er i top og også mit sexliv er bedret dramatisk. Jeg er mand og oplevede tidligere, at min sexlyst kunne være begrænset og evnen behersket. Hurtig sædafgang var det normale. Her der meget positiv udvikling, idet jeg ganske enkelt kan meget, meget længere, end jeg før har kunnet. Er der erfaring for, at eksempelvis binyrebarkhormon i form af Prednisolon kan påvirke sexevnen negativt?
Hilsen Bang
Pouch - medicin og sexevne
Forumregler
Spørgsmål/debat vedrørende reservoir og pouch - læs også Stomiforeningen COPAs rådgivende artikel om andre stomityper
Spørgsmål/debat vedrørende reservoir og pouch - læs også Stomiforeningen COPAs rådgivende artikel om andre stomityper
Re: Pouch - medicin og sexevne
Lige umiddelbart er sexevnen ikke nævnt i bivirkningerne for Prednisolon.
Vil mere tro det skyldes at du både fysisk og psykisk har været nede. Og nu hvor du har fået det bedre er du blevet "normal" igen. Husker fra mig selv tilbage første gang jeg blev syg med CU og opereret. Tabte små 30 kg og det gik helt klart ud over sexevnen. Kunne stort set ikke få en erektion i 9 måneder eller der omkring, fordi jeg var så langt nede rent fysisk på grund af det store vægt tab, hvilket jo især gik ud over musklerne. Men det gik over lige så snart fysikken blev bedre igen.
I det hele taget gælder der jo at god fysik og psyke er godt for sexevnen/lysten.
Vil mere tro det skyldes at du både fysisk og psykisk har været nede. Og nu hvor du har fået det bedre er du blevet "normal" igen. Husker fra mig selv tilbage første gang jeg blev syg med CU og opereret. Tabte små 30 kg og det gik helt klart ud over sexevnen. Kunne stort set ikke få en erektion i 9 måneder eller der omkring, fordi jeg var så langt nede rent fysisk på grund af det store vægt tab, hvilket jo især gik ud over musklerne. Men det gik over lige så snart fysikken blev bedre igen.
I det hele taget gælder der jo at god fysik og psyke er godt for sexevnen/lysten.
Tilbage til "Reservoir- og pouch-operationer"