Hej alle
Hvordan opleves pouchitis?
Min pouch blev igangsat sidste uge i april, og efter en periode med meget fast afføring, er min afføring nu mere grødet. Jeg kan selv regulere konsistensen ved valg af fødevarer, men forekommer sværere end i starten. Dertil kommer, at jeg oplever hyppigere afføringstrang samt gener (kløe, let svien, lette smerter) ved endetarmsåbningen. Jeg er lidt bekymret ift. pouchitis, men måske er jeg bare utålmodig!!
Ellers er jeg lykkelig for min pouch.
Hilsen Bang
Hvordan opleves pouchitis?
Forumregler
Spørgsmål/debat vedrørende reservoir og pouch - læs også Stomiforeningen COPAs rådgivende artikel om andre stomityper
Spørgsmål/debat vedrørende reservoir og pouch - læs også Stomiforeningen COPAs rådgivende artikel om andre stomityper
-
Peter Sørensen
Re: Hvordan opleves pouchitis?
Hej Bang
I mange tilfælde vil det føles som CU i udbrud.
Du skal regne med ½ års deadline med hensyn til pouchens blivende funktion, hvor din krop tilvænner sig "ommøbleringen" , selve reservoiret udvider sig langosmt og kan rumme mere og mere afføring, så din afføringsrytme og konsistens bliver også påvirket i denne fase.
Symptomerne på Pouchitis :øget afføringshyppighed, øget vandighed, blødning, mavesmerter, akut trang,kramper i endetarmen, alm. utilpashed; inkontinens og feber i svære tilfælde.
I mange tilfælde vil det føles som CU i udbrud.
Du skal regne med ½ års deadline med hensyn til pouchens blivende funktion, hvor din krop tilvænner sig "ommøbleringen" , selve reservoiret udvider sig langosmt og kan rumme mere og mere afføring, så din afføringsrytme og konsistens bliver også påvirket i denne fase.
Symptomerne på Pouchitis :øget afføringshyppighed, øget vandighed, blødning, mavesmerter, akut trang,kramper i endetarmen, alm. utilpashed; inkontinens og feber i svære tilfælde.
Tilbage til "Reservoir- og pouch-operationer"