smerter i endetarmen

Spørgsmål/debat vedrørende reservoir, J-pouch og andre former for pouch
Forumregler
Spørgsmål/debat vedrørende reservoir og pouch - læs også Stomiforeningen COPAs rådgivende artikel om andre stomityper
stine29
Årgang: 1979
Stomi siden: 2008
Geografisk sted: Gadstrup
Kontakt:

smerter i endetarmen

Indlægaf stine29 » 26. apr 2010 23:05

Jeg fik lukket min stomi d 3 Marts... Jeg ville lige hører om der er andre der har oplevet smerter/ svien fra endetarmen lige inden man skal på toilettet, efter eller bare som man går rundt???

Det oplever jeg, rigtig meget af og er ved at gå til af smerter.... Hvad kan man endelig gøre. Min medicinske læge siger at det er normalt, men er det virkelig det????

Ud over smerter, har jeg stadige rigtige mange toiletbesøg op til 15 gange om dagen, det er lidt for mange er det ikke???

Men nu kører jeg ikke efter bogen, for ved begge operationer til J-Pouch har jeg fået infektion i såret, som har kostet indlæggelse på 1-3 uger :(

Hilsen Stine
Venlig hilsen
Stine

CU: 2007
Stomi: 2008
J-Pouch: 2010

Peter Sørensen

Re: smerter i endetarmen

Indlægaf Peter Sørensen » 27. apr 2010 00:00

Hej Stine

det er altid svært at sætte et normalt tal, jeg ved godt man skriver og siger " Efter 1 måned er alle patienter tætte om dagen og langt de fleste om natten. I gennemsnit har patienterne 7 afføringer i døgnet, men det er et gennemsnit beregnet udfra mange patienter, så om det falder indenfor det forventelige ,afhænger af den enkeltes sygehistorie og årsag til pouchen.

Men hvis du har smerter du er ved at gå til af, så er det vigtigt at undersøge ,om du har fået pouchitis, der i de fleste tilfælde kan behandles med medicin.
Jeg ville selv bede om en vurdering fra en kirurgisk læge, for at få sat en behandling eller undersøgelse
igang.
Det er jo ikke meningen at du skal have så mange smerter.

stine29
Årgang: 1979
Stomi siden: 2008
Geografisk sted: Gadstrup
Kontakt:

Re: smerter i endetarmen

Indlægaf stine29 » 27. apr 2010 23:12

Hej Peter

Mange tak for dit svar :)
Jeg prøver at kontakte Hvidovre, hvor det er jeg er blevet opereret, de må da vide noget om det, så må jeg se om jeg bliver bare lidt kloger, med hensyn til det ene og det andet..

Hilsen Stine
Venlig hilsen
Stine

CU: 2007
Stomi: 2008
J-Pouch: 2010

Tilbage til "Reservoir- og pouch-operationer"