jeg har for 14 dage siden fået lagt min stomi tilbage , altså 3. trin i rækken af pouch operationer (lang vej... puh det har været og er hårdt)
Siden anlæggelsen af pochen for 3 mån siden har jeg haft smerter, endda temmeligt meget .Så meget at hvis ikke det bliver bedre har jeg svært ved at forestille mig at jeg kan vende tilbage til et normalt arbejdsliv. det føles som et stort indvendigt brandsår og når jeg sidder eller ligger på ryggen som om der er en stor øm klump indeni. Svært at forklare, men for mig er smerterne velkendte fra før jeg blev opereret og når sygdommen var aktiv. Pouchen fungerer ellers fint og det går allerede meget bedre med at spise, ingen kvalme og har taget lidt på- hurra...
Hvordan er andres erfaringer med smerter efter pouch operation ?
Jeg kunne godt tænke mig at høre andres erfaringer. Hospitalet siger det kan være svært i starten og at det skal have tid, men hvad siger I der har prøvet det samme
smerter i pouch
Forumregler
Spørgsmål/debat vedrørende reservoir og pouch - læs også Stomiforeningen COPAs rådgivende artikel om andre stomityper
Spørgsmål/debat vedrørende reservoir og pouch - læs også Stomiforeningen COPAs rådgivende artikel om andre stomityper
-
Peter Sørensen
pouch
Hej Lotte
Jeg er ikke selv pouch opereret , men spekulerer på om du har fået pouchitis, jeg har findet nedenstående på hvidovre hospital
Betændelse i reservoiret (pouchitis)
Hos 20-30% af J-pouch-patienter kan der i perioder opstå en betændelseslignende tilstand i pouchen.
Den kan forårsage hyppigere og evt. blodig afføring, øget afføringsmængde, let feber, lette mavesmerter og
almen utilpashed. Årsagen til tilstanden er ukendt, men behandling med et antibiotikum (Metronidazol)
kan som regel hurtigt kurere tilstanden. Hos nogle få er der dog tale om mere kroniske gener.
prøv evt også at lægge dit spørgsmål i http://talk.here.dk/mcogcu/
hvor der er en del forum brugere med pouch.
Jeg er ikke selv pouch opereret , men spekulerer på om du har fået pouchitis, jeg har findet nedenstående på hvidovre hospital
Betændelse i reservoiret (pouchitis)
Hos 20-30% af J-pouch-patienter kan der i perioder opstå en betændelseslignende tilstand i pouchen.
Den kan forårsage hyppigere og evt. blodig afføring, øget afføringsmængde, let feber, lette mavesmerter og
almen utilpashed. Årsagen til tilstanden er ukendt, men behandling med et antibiotikum (Metronidazol)
kan som regel hurtigt kurere tilstanden. Hos nogle få er der dog tale om mere kroniske gener.
prøv evt også at lægge dit spørgsmål i http://talk.here.dk/mcogcu/
hvor der er en del forum brugere med pouch.
Tilbage til "Reservoir- og pouch-operationer"