alle som har prøvet enten pouchit eller byld

Spørgsmål/debat vedrørende reservoir, J-pouch og andre former for pouch
Forumregler
Spørgsmål/debat vedrørende reservoir og pouch - læs også Stomiforeningen COPAs rådgivende artikel om andre stomityper
eB

alle som har prøvet enten pouchit eller byld

Indlægaf eB » 14. nov 2008 19:12

Jeg fik pouch den 1 oktober og har pt. loopstomi. Jeg har den sidste uges tid haft rigtig rigtig ondt inde i enden og nogle mavesmerter, det gør ondt når jeg tømmer enden for slim. Jeg har ikke feber. Er der andre som har prøvet det?? Jeg frygter selvfølgelig pouchitis eller byld. Jeg fik lavet pouchografi eller hvad det hedder idag, men jeg skal vente en uge på svar eller mere. Hvad siger i andre.

Venligste hilsner

Eva

Eb

Re: alle som har prøvet enten pouchit eller byld

Indlægaf Eb » 14. nov 2008 19:43

Har lige fundet lidt blod på toilet papiret da jeg tørrede mig. Ih jeg bliver ærligt talt nervøs over det her. Gad vide om jeg har valgt rigtigt med den pouch?

Eva

Peter Sørensen

Indlægaf Peter Sørensen » 14. nov 2008 22:39

Hej Eva

Du kan godt bløde efter en undersøgelse i pouchen, bliver det ved må må du ringe til afdelingen og sige at du er meget utryg ved situationen , en uge er længe at gå og vente på svar.
Hvis du får feber eller dunkende smerter fra balden, så skal du ringe til afdelingen med det samme og fortælle dem symptomerne.

God bedring

ev

Indlægaf ev » 14. nov 2008 22:47

Hej Peter

Det er flot du altid svarer så hurtigt, tak.

Jamen jeg tror nu at det blod og al den smerte som har varet ved i over en uge nu,måske skyldes betændelse i pouchen eller byld. Ringe til afd kan jeg ikke på en weekend, men så må jeg nok ringe til skadestuen, hvis jeg ikke kan holde det ud længere. Det som gør mig utryg er at det ikke er smart at rende rundt med betændelse for længe i pouchen, da den ellers kan blive beskadiget eller hva??

HEj

Peter Sørensen

Indlægaf Peter Sørensen » 15. nov 2008 00:15

Hej Eva

Betændelse ,hvis det er pouchitis kan behandles i de fleste tilfælde, det er mere en byld eller fistel man skal være opmærksom på, det er nok også derfor du har været til undersøgelsen.
Og ja ring til skadestuen hvis du oplever en forandring , til det værre i løbet af weekenden, så kan de bede en læge fra afdelingen bedømme hvad der skal ske.

Jane G
Årgang: 1986
Stomi siden: 1994
Geografisk sted: Aalborg

Indlægaf Jane G » 17. nov 2008 14:09

Hej..
Det var godt nok længe, at vente på svar, synes jeg også! - Og forstår da slet ikke, at du ikke kan kontakte dem, når du har problemer. Om det så er onsdag eller lørdag.. Det er jo ikke optimalt, som jeg ser det. Men sådan er situationen altså, og du må jo så se mulighederne i det! - Det kræver mange kræfter at være syg!

Så vidt jeg ved, kan det ikke skade pouchen som sådan, at være betændt. Det giver stort ubehag og smerter, men ødelægger ikke tarmen på længere sigt... Når man kommer i antibiotika behandling skulle det gerne være nok. (alle tilfælde er jo individuelle..)

!!! Vær endelig ikke bange for at stille krav, hvis du går med smerter!!!!

Alt det bedste herfra
Venlig hilsen Jane Goul
Ungdomsrepræsentant i COPA
ungdom@copa.dk

Tilbage til "Reservoir- og pouch-operationer"