Bange for pouch

Spørgsmål/debat vedrørende reservoir, J-pouch og andre former for pouch
Forumregler
Spørgsmål/debat vedrørende reservoir og pouch - læs også Stomiforeningen COPAs rådgivende artikel om andre stomityper
Mikkel Saugmann
Geografisk sted: Århus
Kontakt:

Bange for pouch

Indlægaf Mikkel Saugmann » 19. maj 2007 08:17

Hej alle..

Jeg er i den situation at jeg blev opereret d. 26/4 i år, hvor de lavede pouch og stomi på samme tid. Jeg skal nu gå med stomi til en gang i juli hvor den så bliver fjernet igen. Jeg kan slet ikke vente med at komme af med min stomi, jeg hader den overalt på jorden og har meget svært ved at forholde mig til den :(

Nu har jeg siddet og studeret diverse indlæg om hvor folk har haft mange problemer med deres pouch, men er der virkelig ingen der kan fortælle mig noget godt?? :(

Mvh Mikkel som synes det hele er noget lort lige PT.

Peter Sørensen

pouch

Indlægaf Peter Sørensen » 19. maj 2007 17:25

Hej Mikkel

Jeg kan godt forstå at det er frustrerende kun at finde pouch problemer,
og det betyder ikke at en stor del har problemer, men det er desværre sjældent at alle dem med succes historierne, skriver om det, og involverer sig på hjemmesider og i forenings regi.
For de er normalt fungerende i hverdagen. :) Det ville være rart med nogel input fra dem også.

Prøv at kontakte Copa´s kontor og forsøg at få kontakt til en pouch opereret, bare ring på 5767 3525.

Forsøg evt. også at spørge ambulatoriet, hvor du går om de har en du kan snakke med, de ser jo alle dem der er opereret på et eller andet tidspunkt til kontrol.

Mikkel Saugmann
Geografisk sted: Århus
Kontakt:

Indlægaf Mikkel Saugmann » 19. maj 2007 18:52

Hej Peter.

Det vil jeg helt sikkert prøve! Kan være det kan få min selvtillid lidt op :) Jeg skal ind på ambulatoriet her d. 30 maj, så der vil jeg da lige høre dem om det..

ths

Indlægaf ths » 20. maj 2007 14:56

Hej
jeg har skrevet før, men i gæstebogen, for at fortælle, at det ikke er alle hvis hverdag der falder helt sammen ved at få en stomi. Og jeg gør det da gerne igen.
jeg fik min stomi i 2005 lidt akut pga. CU. Af en eller anden grund accepterede jeg med det samme at jeg fremover skulle gå med en pose på maven.
Jeg var meget åben overfor det, og fortalte om det hvis nogen spurgte og viste posen frem hvis de gerne ville se den. og gør det stadig. Jeg føler at det er med til at gøre mig ligeså normal som alle andre, hvis de ved hvad jeg gemmer på.
Min hverdag fungere akurat som før, eneste forskel er, at jeg en gang om dagen skal skifte min pose.

Der er intet jeg ikke kan som jeg kunne før jeg fik stomi.

Det med svømmehal skulle jeg lige vænne mig til, men det er ikke noget problem i dag. Min første svømmetur var sammen med COPA i Århus hvor de 2 gange op året laver en svømmeaften, så man kan "lære" at gå i svømmehal også som stomist. Det er allertiders ide, som andre lokalforeninger også skulle gøre.
Jow, vi er - sikkert - mange der har en fin hverdag med en stomi.

Tilbage til "Reservoir- og pouch-operationer"