herretøj køb i danmark

Spørgsmål/debat vedrørende andet som ikke kommer ind under andre kategorier.
Herunder påklædning
Forumregler
Find mere information i COPAs brochurer. Husk også at Stomiforeningen COPA tilbyder gratis rådgivning
Hanne Andersen
Indlæg: 38
Tilmeldt: 6. aug 2007 21:28

herretøj køb i danmark

Indlægaf Hanne Andersen » 28. aug 2007 15:08

:? Hej er der slet ingen andre der har problemer med køb af tøj/ bukser /undertrøje/ badetøj = bukser og en løs trøje i forbindelse med en ileostomi hvor posen er dækket uden at den er klemt midt over
jeg har snart forrespurgt mange steder men ikke kunne finde noget hjælp
m.v.h HA

Hanne Andersen
Indlæg: 38
Tilmeldt: 6. aug 2007 21:28

Indlægaf Hanne Andersen » 18. okt 2007 15:31

:lol: Hej :D jeg kan fortælle at vi nu så småt er begyndt at finde en løsning på tøj problemet men det har ikke været næmt jeg ved ikke hvor mange butikker vi har prøve :roll: vi skulle til fest her i lørdags så gode råd var dyre ? men vi var heldige at finde et par pæne bukser ( Nielsen.s det gamle jørgen og jørgine har været et par gange før uden held) med en mellem talje højde så den lige kunne side mellem de 2 følgesvende kaj nu har samtidig fandt vi en skjorte med en pæn længde så den kunne pose lidt ud over bukse kanten jo så fandt vi også en rigtig pæn og smart strikbluse han kunne havde på ud over så det kunne slet ikke ses at han har 2 poser på maven ( han prøvede også en jakke men det var ikke lige sagen )og så var vi inde og købe en livrem i stof (militærets overskud lager) den var ikke så stiv eller bred som så mange andre
:x men jagten går stadig på en strop sports trøje med lidt længde som kan tåle en tur i poolen

erikjg
Indlæg: 36
Tilmeldt: 31. aug 2006 19:32
Årgang: 1947
Stomi siden: 2006
Geografisk sted: Skive

Indlægaf erikjg » 18. okt 2007 16:53

Hej Hanne,
jeg har med held fundet et par bukser i Bilka. De hedder Stretch Wear for men. Taljen er rimelig høj, der er elastik i taljen og bæltet er meget elastisk. De fås i flere farver. Jeg bærer dem med taljen lige over overkanten af pladen og de er meget behagelige. Jeg har vænnet mig til at bære bukserne højt, lidt a la Cary Grant :wink: , og stomien ses faktisk ikke, selv med skjorten nede i bukserne.
med venlig hilsen,
Erik J-G

Hanne Andersen
Indlæg: 38
Tilmeldt: 6. aug 2007 21:28

Indlægaf Hanne Andersen » 19. okt 2007 09:46

Hej Erik
Tak for tippet men???
Dem har vi også været ude og prøve men de sad lige der vor hans ileo er plaseret men problemet er at min mand har båd en ileostomi og kolostomi og da kolo sidder i hans nomale talje højde og og ileo sidder ca 5-6 cm højere og for at komme i mellem de to plader har vi svært ved at finde noget da han jo ikke må klemme ileo posen midt på.
og skal de helt op over begge skal de være meget høje og så er de ikke behageligt at have på og går han under begge så kan han ikke holde bukserne oppe. :lol: Og nu her ca 1/11-07 da han skal se om han kan klare at passe sit arbejd som bygningsmaler igen kan han heldigvis bruge de overals han plejer at gå med så vedr: det, håber han at det kommer til at fungere
m.v.h.Hanne

Hanne Andersen
Indlæg: 38
Tilmeldt: 6. aug 2007 21:28

Re: herretøj køb i danmark

Indlægaf Hanne Andersen » 18. okt 2009 15:15

Hej
jagte stadig strop sports trøje der kan tåle en tur i svømmepolen er der nogle der kan hjælpe

Janne Hansen

Re: herretøj køb i danmark

Indlægaf Janne Hansen » 10. mar 2010 16:40

Jeg har selv modificeret en del tøj som har køb på nettet, til at kunne bruges til netop det formål. Så kan klart anbefale selv at hive nål og tråd frem :)

Kh Janne

Gæst

Re: herretøj køb i danmark

Indlægaf Gæst » 19. mar 2010 17:06

Hej
indlægget fra Gritte er bortredigeret, da der ikke må være direkte reklame, skrevet af producenter/leverandører ,i forummet.
Interesserede kan finde det nye link på http://www.copa.dk/andet/links/ , under Stomi-tilbehør, tøj m.m.

HEH
Indlæg: 2
Tilmeldt: 28. mar 2010 00:08

Re: herretøj køb i danmark

Indlægaf HEH » 3. apr 2010 10:43

Jeg har som mange andre også haft problemer med bukser hvis linning sad lige midt på
stomien. det har været et detektivarbejde at finde bukser med høj talje, har prøvet
at få bukser hjem fra England, de var OK men ikke videre smarte.
Så lykkedes det endelig at finde bukser i Danmark med høj talje, det er bukser af mærket
MEYER som er tysk og forhandles mange steder bl. i Salling, Tøjeksperten m.fl.
De er smarte, fåes i stort udvalg, behagelige at have på, strygefri og med elestik i linningen,
pris mellem 699,00 og 799,00 hvis ikke der er tilbud.
Mvh.
Hans Erik

Hanne Andersen
Indlæg: 38
Tilmeldt: 6. aug 2007 21:28

Re: herretøj køb i danmark

Indlægaf Hanne Andersen » 30. mar 2012 10:23

Hej
:wink: har i oktober 2011 endeligt fundet en strop trøje der kan bruges når han går i vandet i poolen eller i stranden er fra nick men skal bestilles hjem da han skulle have en str 4xl for den ikke strammede hen over stomien men den bliver lidt tung af vandet så han har så han kan skifte når har kommer op fra vandet :D


Tilbage til "Diverse"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster