uheld på betræk

Spørgsmål/debat vedrørende andet som ikke kommer ind under andre kategorier.
Herunder påklædning
Forumregler
Find mere information i COPAs brochurer. Husk også at Stomiforeningen COPA tilbyder gratis rådgivning
Brugeravatar
bve
Indlæg: 118
Tilmeldt: 19. aug 2006 19:02
Stomi siden: 2006
Geografisk sted: Storkøbenhavn

uheld på betræk

Indlægaf bve » 15. jul 2007 22:17

Hej

Er der nogen der kan give mig et godt råd hvis jeg får uheld om natten.

Jeg har prøvet det nogle gange, og når outputtet kommer ud på dynebetræk og lagen, så farver det helt vild.

Jeg kunne godt tænke mig om der er nogle der har et godt råd til hvordan man får betrækket helt rent.

Jeg syntes det er meget svært, jeg har vasket mit betræk i 60 grader, men farven er der endnu

Jeg håber at der er nogle der har et godt råd evt hvilket vaskepulver, og tips jeg skal bruge

Louise PT
Indlæg: 159
Tilmeldt: 20. mar 2007 09:20
Geografisk sted: midtjylland

uheld om natten

Indlægaf Louise PT » 16. jul 2007 10:32

Hej igen :)

Uheld om natten?

Lækker posen eller hvordan?

Jeg har endnu ikke (har dog kun haft stomi i 3 mdr...) haft nogle uheld. Jo, er vågnet nogle gange hvor posen har været fyldt med luft, så den slet ikke ville kunne rumme mere (godt at jeg så vågner, kan man sige :) ), men vågner altid...

Måske du kunne sætte uret til at du vågner 3-4 gange i løbet af natten, hvor du så kan tjekke posen... (hvis det er fordi du ikke vågner når den er fyldt altså).

Ellers ville stærkt farvede lagner måske virke. Jeg har også hørt nogen herinde i forummet der benytter de der små plastik/vat-agtige firkantede små-lagner (de er vist grønne udenpå) som de bruger på sygehuset - det var måske en idé?

Håber ihverfald for dig, at du finder ud af noget. Det er da en ulidelig situation at være bange for uheld om natten!

Hilsen Louise

Marianne
Indlæg: 11
Tilmeldt: 1. sep 2004 21:00
Geografisk sted: Holte

Uheld om natten

Indlægaf Marianne » 16. jul 2007 12:15



Hej.

Jeg kender godt til uheld om natten, hvor pladen er gået fra og sengetøjet er helt vådt.

Det jeg gør, er at behandle pletterne med "VEL" ultra opvaskemiddel!!! Jeg kommer simpelthen rigeligt med opvaskemiddel på pletterne og ruller det sammen og kommer det i plasticposer (affaldsposer). Her skal det så ligge i 2-3 timer inden man vasker det ved 60 grader.

Det er altid lykkedes for at mig at blive "pletfri" :lol: på denne måde.

Jeg bruger det iøvrigt generelt til genstridige pletter inden jeg vasker tøj.

Håber du kan bruge mit tip

KH MARIANNE

:)

RH
Indlæg: 59
Tilmeldt: 22. jan 2007 10:41

Indlægaf RH » 16. jul 2007 12:24

Jeg tænker tit på om der nogensinde er nogen der aldrig har uheld. Og til dem der har - hvorfor? Efter jeg selv skiftede til mit nuværende system så har jeg ikke haft uheld - før det har jeg kun prøvet det 1 gang en nat og et par gange om dagen - hvor jeg heldigvis nåede at opdage det.

Til dem af jer der ofte har uheld, ved i hvorfor? Passer jeres system ikke, eller skal man bare lære at leve med at det kan ske?

Nogen der ved noget?

God sommerdag! :D

Brugeravatar
bve
Indlæg: 118
Tilmeldt: 19. aug 2006 19:02
Stomi siden: 2006
Geografisk sted: Storkøbenhavn

Indlægaf bve » 25. jul 2007 17:13

**Hej

Jeg ved ikke lige hvad der går galt, jeg syntes bare jeg er så omhyggelig

Hvilken pose bruger du?

I øjeblikket bruger jeg Assura dyb convex

Jeg vågner helt af mig selv i løbet af natten.

Jeg er oppe næsten hver anden time, så når jeg skal op om morgenen, er jeg bare så træt

Ligeledes når jeg kommer hjem fra job, så er mine øjne ved at klappe i, jeg er bare så træt

Jeg kan ikke forstå jeg er så træt

Brugeravatar
Tinna
Indlæg: 61
Tilmeldt: 4. dec 2006 02:29
Årgang: 1972
Stomi siden: 2006
Geografisk sted: Århus
Kontakt:

Indlægaf Tinna » 25. jul 2007 17:35

Hej :D

Jeg giver lige mit besyv med her også :D

Peter sagde engang til mig, at min tålmodighed og hans bare (ikke ordret :wink:)
Nogle af os har det vist med at forlange / forvente for meget af os selv. Nu er vi jo blevet opereret, så hvad er problemet :wink:
He he problemet er hvis kroppen har brugt og dermed mistet for mange resurcer, Det tager laaaang tid at bygge op igen (ikke Peter :lol:)
Som han sagde til mig få tjekket at du ikke mangler noget (vitaminer osv) og ellers skulle du måske til at se på om du er kommet for hurtigt tilbage på arbejde efter dit sygdomsforløb.
Det er nu 8 måneder siden min sidste operation, og bare tanken om at en eller anden ville forlange det af mig...
Jeg tror Peter har sagt til mig 100 gange : Tinna husk nu at det kan tage laaaang tid *G*
Og så tænker jeg "ja ja" igen.
Ens egen tålmodighed er somme tider ikke for god. Og jeg må indrømme at det et eller andet sted er godt at have Peter, eller min familie i baghånden til lige at hjælpe mig med at være lidt mere realistisk overfor hvad jeg magter og ikke gør, eller bare huske mig på at rekonvalenstiden godt kan være ret lang.
Tinna


Tilbage til "Diverse"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster