Efter bad

Spørgsmål/debat vedrørende andet som ikke kommer ind under andre kategorier.
Herunder påklædning
Forumregler
Find mere information i COPAs brochurer. Husk også at Stomiforeningen COPA tilbyder gratis rådgivning
Mette_musen85
Indlæg: 198
Tilmeldt: 16. mar 2007 12:31
Årgang: 1985
Stomi siden: 2006
Geografisk sted: Thisted
Kontakt:

Efter bad

Indlægaf Mette_musen85 » 2. jul 2007 11:21

Hej Alle sammen,

Ville bare lige høre hvad andre gør efter bad uden pose??

Knus
Mette Kristensen

ths
Indlæg: 23
Tilmeldt: 20. jan 2006 15:37

Indlægaf ths » 2. jul 2007 11:51

hej Mette
Jeg har en ileostomi, og jeg går også gerne i bad uden pose, men jeg gør det kun om morgenen, for så kommer der stort set ikke noget ud mens jeg er under bruseren. Jeg har så inden gjort pose og det hele klar, jeg har også en gazeserviet klar lige uden for badet. Når jeg så er færdig med at bade, sætter jeg lige serviet for stomien i tilfælde den skulle dryppe lidt, tørre mig og sætter posen på med det samme. Det er ligesom lidt befriende at stå der under bruseren uden pose. så bare kom i gang.

sikahe

Indlægaf sikahe » 3. jul 2007 09:53

Hej...

Gør også som Signe, finder tidspunkt på døgnet, hvor der ikke er det store "live" i stomien og søger for at have alt klart til bagefter.

Og det er mærkeligt, men det føles næsten som at være "normal", når man står under bruseren uden pose... såå kan kun anbefale, at du gør det en gang imellem.
Og bagefter så føles det som om huden omkring stomien er helt ren og ny på en helt anden måde end når man skifter normalt...

Mette_musen85
Indlæg: 198
Tilmeldt: 16. mar 2007 12:31
Årgang: 1985
Stomi siden: 2006
Geografisk sted: Thisted
Kontakt:

Indlægaf Mette_musen85 » 3. jul 2007 11:20

Jeg har fået fat i noget bandage tape som hedder Transpore M3 som jeg lige taper en Nobatop fast med efter badet... :wink:

Hold da op hvor føler man sig ren på en hel anden måde... :D

Og Ja man føler sig næsten helt normal igen :lol:
Mette Kristensen


Tilbage til "Diverse"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 11 gæster