Mærkeligt spørgsmål om tømning :o)

Spørgsmål/debat vedrørende andet som ikke kommer ind under andre kategorier.
Herunder påklædning
Forumregler
Find mere information i COPAs brochurer. Husk også at Stomiforeningen COPA tilbyder gratis rådgivning
RH
Indlæg: 59
Tilmeldt: 22. jan 2007 10:41

Mærkeligt spørgsmål om tømning :o)

Indlægaf RH » 24. mar 2007 23:33

Hej med jer,

Jeg har et spørgsmål som er lidt underligt! :oops:
Hvordan gør i når i skal tømme og i er ude i byen?
For et par uger siden var jeg til en koncert og da den sluttede skulle jeg på toilettet. Der var rigtig klamt på gulvet og det var rigtig svært at forsøge at holde bukserne oppe (og samtidig skulle ha dem ud over mine støvler) og komme så langt tilbage på toilettet så jeg havde plads nok til at få tømt posen.
Også på arbejdspladen og andre stedet jeg kommer har jeg ikke lyst til at mine bukser skal ligge på gulvet.
Hvad gør i andre, vender i maven til og er på hug eller hvad??

Ja jeg ved godt det er lidt underligt, men nu spø'r jeg altså!! :D

Med venlig hilsen
RH

Belle

Indlægaf Belle » 25. mar 2007 02:54

De steder hvor der er rent hopper jeg tilbage på brættet og benene lidt ud til siden så bukserne ikke lander på gulvet.
De rigtig beskidte steder står jeg op enten over toilettet og med benene spredte for at undgå at bukserne rammer gulvet.
Har altid en lille reserve posepakning med mig ( ny stomipose, nye trusser, vådservietter, deospray, og ekstra plastposer )
Har nogen gange fundet en plastpose og tømt derud i, stående helt alm. oprejst.

Slet ikke et underligt spørgsmål. Men rart nok at høre hvad andre gør i div. situationer.

Mette_musen85
Indlæg: 198
Tilmeldt: 16. mar 2007 12:31
Årgang: 1985
Stomi siden: 2006
Geografisk sted: Thisted
Kontakt:

Indlægaf Mette_musen85 » 26. mar 2007 11:56

Hvis jeg møder et knap så lækkert toilet så smækker jeg bare noget toiletpapir på brættet og sætter mig...
Mette Kristensen

Lodahl
Indlæg: 4
Tilmeldt: 14. jan 2007 15:30
Årgang: 1979
Stomi siden: 2006
Geografisk sted: Århus
Kontakt:

Re: Mærkeligt spørgsmål om tømning :o)

Indlægaf Lodahl » 27. mar 2007 13:51

RH skrev:Hej med jer,

Jeg har et spørgsmål som er lidt underligt! :oops:
Hvordan gør i når i skal tømme og i er ude i byen?
For et par uger siden var jeg til en koncert og da den sluttede skulle jeg på toilettet. Der var rigtig klamt på gulvet og det var rigtig svært at forsøge at holde bukserne oppe (og samtidig skulle ha dem ud over mine støvler) og komme så langt tilbage på toilettet så jeg havde plads nok til at få tømt posen.
Også på arbejdspladen og andre stedet jeg kommer har jeg ikke lyst til at mine bukser skal ligge på gulvet.
Hvad gør i andre, vender i maven til og er på hug eller hvad??

Ja jeg ved godt det er lidt underligt, men nu spø'r jeg altså!! :D

Med venlig hilsen
RH



Tja...jeg plejer somregel bare at sidde på knæ eller hug. Det er nok det nemmeste. Og hvis du syntes toiletgulvet er for klamt så strø evt. noget lokumspapir eller noget på måske?

/Lodahl

Isa
Indlæg: 28
Tilmeldt: 10. nov 2006 00:49
Stomi siden: 2003
Geografisk sted: sjælland

Indlægaf Isa » 28. mar 2007 11:23

Jeg sætter mig som alle andre (dog sikkert med papir på brættet hvis det er virkeligt ulækkert)
Ligger en tre fire stykker papir forrest i toilettet (eller hvis det er et dsb toilet for de har det med at "plaske" og det er slet ikke rart)

Så hvis jeg kan sidde som normalt så vil jeg helst det.

Hvorfor sætter I jer på knæ foran toilettet?? er det lettere?

Mette_musen85
Indlæg: 198
Tilmeldt: 16. mar 2007 12:31
Årgang: 1985
Stomi siden: 2006
Geografisk sted: Thisted
Kontakt:

Indlægaf Mette_musen85 » 28. mar 2007 11:36

Hej Isa...

Jeg sidder også bare helt normalt.. og sætter man sig bare lidt tilbage er det da ikke noget problem..
Mette Kristensen

Isa
Indlæg: 28
Tilmeldt: 10. nov 2006 00:49
Stomi siden: 2003
Geografisk sted: sjælland

Indlægaf Isa » 28. mar 2007 11:42

Ja sådan har jeg det også... Godt nok skal bukserne lidt langt ned om knæene, men synes ikke rigtig at det er et problem...

har nok vænnet mig for meget til at sidde normalt til at skifte om på det nu ;)

Mette_musen85
Indlæg: 198
Tilmeldt: 16. mar 2007 12:31
Årgang: 1985
Stomi siden: 2006
Geografisk sted: Thisted
Kontakt:

Indlægaf Mette_musen85 » 28. mar 2007 11:54

Fik godt nok af vide på sygehuset at det var bedst at sidde omvendt på toilette, men det gider jeg simpelthen ikke ture i...
Mette Kristensen

Isa
Indlæg: 28
Tilmeldt: 10. nov 2006 00:49
Stomi siden: 2003
Geografisk sted: sjælland

Indlægaf Isa » 28. mar 2007 12:03

ja jeg fik også afvide at man helst skulle sidde omvendt... Der tænkte jeg "men i har lige opereret mig så jeg skal føle mig rask??"

jaja, læger, de har jo ikke selv stomi og ved derfor ikke bedre ;)

Brugeravatar
bve
Indlæg: 118
Tilmeldt: 19. aug 2006 19:02
Stomi siden: 2006
Geografisk sted: Storkøbenhavn

Indlægaf bve » 5. apr 2007 13:44

jeg har aldrig fået at vide hvordan jeg skulle sidde. Jeg står op ligesom en mand og tømmer. Jeg har prøvet at sidde normalt på toilettet lidt tilbage,men føler ikke jeg kan få så meget åbning til toilettet foran,så jeg kan tømme sådan. Jeg syntet det går fint med at stå, men når det er tyndt så plasker det, og det er ikke så smart, så er der nogle flere gode råd, så tager jeg gerne imod :)

Isa
Indlæg: 28
Tilmeldt: 10. nov 2006 00:49
Stomi siden: 2003
Geografisk sted: sjælland

Indlægaf Isa » 6. apr 2007 14:11

Står op?? Altså når jeg synes det tyndt smider jeg papir i inden jeg åbner. bare en fem syv "stykker".

Der er nogen toiletter der er for små til at man kan sidde normalt, men de fleste synes jeg faktisk passer fint.


Tilbage til "Diverse"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster