Stomi produkter.

Spørgsmål/debat vedrørende andet som ikke kommer ind under andre kategorier.
Herunder påklædning
Forumregler
Find mere information i COPAs brochurer. Husk også at Stomiforeningen COPA tilbyder gratis rådgivning
GR
Årgang: 1976
Stomi siden: 2001
Geografisk sted: Østjylland

Stomi produkter.

Indlægaf GR » 25. jan 2007 21:35

Hejsa... Jeg bruger to dels system til min ileostomi, det har jeg altid gjort. Finder mig bedst tilpas med det.
Jeg bruger coloplast produkter og det er jeg vældig tilfreds med. Men synes lidt det en-dels systemerne, som får alle forbedringerne.
Der kom den pose man kune smide i toilettet, fair nok, vi ikke kan det, ikke en coloplast har lavet.
Så fik Assura Plus en-dels ileostomiposer et dobbelt filter, det kunne jeg da også godt bruge. :D
Jeg skifter min pose til aften fordi, filteret er noget sløv til den tid og vil gerne sove igennem om natten. Det køre ikke så godt sidst på dagen.
Så kom de der sensura også en-dels. Dem kan man bla. folde op, rigtig smart, har set dem på sygehuset. Det kunne være praktisk til sex, så man slipper for tapen eller mindre pose.
Der sker ikke rigtig noget med mine poser, de har fået et nyt filter, men ikke to. :D
Overvejer at forslå, at vi også får nogle af goderne.
Synes I andre der bruger to-dels ikke også det kunne være rart der kom forberinger på poserne.
Eller er det bare mig, der er grådig og vil have det de andre har i en kombi pose, hvis mulig. :D

osmania
Årgang: 1957
Stomi siden: 2005
Geografisk sted: Roskilde
Kontakt:

Indlægaf osmania » 25. jan 2007 22:03

Jeg har prøvet Sensura en dels og de er faktisk rigtig gode, jeg er bare heller ikke til en dels. Til gengæld fortalte hende jeg talte med i Coloplast, at Sensura skulle komme i to dels i år, så det glæder jeg mig til. Håber bare de kommer med klistersammenføjning og ikke et kliksystem, da jeg synes det system fylder for meget.

Jeg skal helt sikkert prøve Sensura 2dels når de kommer.

GR
Årgang: 1976
Stomi siden: 2001
Geografisk sted: Østjylland

Indlægaf GR » 25. jan 2007 23:06

Hejsa Pia. Lyder ikke dårlig, hvis de kommer som to-dels system. De lyder nemlig gode og ser også gode ud. Jeg bruger så kliksystem, fordi det andet, kan jeg ikke rigtig med. :D Det fylder nemlig lidt kliksystemet og jeg bruger også convex, så det buler lidt i badetøjet. :D
Jeg håber det kommer som kliksystem. :D

Peter Sørensen

nye produkter

Indlægaf Peter Sørensen » 26. jan 2007 01:20

Hej

prøv at kontakte firmaet, de er meget lydhøre overfor os brugere, jo flere henvendelser jo bedre :wink: De er glade for både negativ og positive tilbagemeldinger, og det gælder samtlige mærker på markedet.

Det er typisk at nye ting først kommer til et dels eller 2 dels, og først når man kan se salget stige, på produktet ,sætter man så produktionen igang på alle former af produktet.

Med hensyn til selve koblingen klæbe kobling eller klik, så er der behov for begge, klik er perfekt ved primitive forhold eller hvor du ikke lige kan skaffe vand, når man skifter (herretoiletter er bare håbløst bagud, ingen vask og ingen spand eller Lady pose til affald), og klæbe kobling er diskret og mere fleksibel, husk at i kan bestille begge slags så i er rustet til både krydstogt eller telttur.

Og til GR, firmaerne har da hjulpet lidt på vej med kombi bandagen, klæbekoblingen gør at man kan eksperimentere med plade fra et firma og pose fra et andet, så der er blevet lidt bedre mulighed for at style sine assecories, hvad angår mavemoden. :oops:

Tilbage til "Diverse"