Midlertidig stomi

Spørgsmål/debat vedrørende andet som ikke kommer ind under andre kategorier.
Herunder påklædning
Forumregler
Find mere information i COPAs brochurer. Husk også at Stomiforeningen COPA tilbyder gratis rådgivning
COPAtemp

Midlertidig stomi

Indlægaf COPAtemp » 9. okt 2006 12:07

Hej derude..

Er der nogen der kan komme med noget info til en der skal have en midlertidig stomi? Jeg synes kun jeg kan finde info omkring permanente løsninger.

Ydermere kan jeg ikke finde meget information omkring forløbet i forbindelse med anlæggelse af stomi, ventetider mv. samt oplysninger om tilbagelægning af stomien, og eventuelle komplikationer ved dette.

Jeg skal selv til forundersøgelse senere i denne måned, og er lidt nervøs for det med at skulle have stomi - også selvom det er midlertidigt..

Jeg har være ude for en ulykke, og har fået en åben passage i endetarmen der skal sys sammen, og derfor skal jeg have stomi indtil det er helet - men hvad kan jeg forvente mig i forhold til f.eks. ventetid når nu det ER konstateret at jeg skal have en stomi? osv osv..

Er der noget det har noget information de kan dele med mig, vil jeg blive rigtig glad for at høre fra jer.

Peter Sørensen

midlertidig

Indlægaf Peter Sørensen » 9. okt 2006 12:56

Hej prøv at kigge her i forummet, vedr tilbagelægning

http://copa.dk/forum/viewtopic.php?t=272

Midlertidige stomier er lige som de permanente, bortset fra et par få stykker som loop ileostomi, ventetider og beskrivelser af operationsforløb kan vi ikke lave, da der er forskel på hospitaler og selvfølgelig den enkeltes sygehistorie, så der må man checke sundhed.dk eller få en tid på hospitalet.


Tilbage til "Diverse"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 12 gæster