Hvor tit tømmer i posen?

Spørgsmål/debat vedrørende andet som ikke kommer ind under andre kategorier.
Herunder påklædning
Forumregler
Find mere information i COPAs brochurer. Husk også at Stomiforeningen COPA tilbyder gratis rådgivning
Miranda2

Hvor tit tømmer i posen?

Indlægaf Miranda2 » 25. maj 2012 15:47

Hej
Jeg er lidt nysgerrig og vil gerne vide, hvor ofte I tømmer jeres (ileo)stomipose?

Jeg synes nemlig, det bliver til en hel del gange på en almindelig dag, hvor jeg er ude blandt folk (7-10 gange). Har jeg en hjemmedag, tømmer jeg den lidt færre gange, da det så ikke generer mig lige så meget, at posen bliver mere fuld.

Hvad med jer?

karina
Indlæg: 27
Tilmeldt: 3. jan 2004 16:48
Geografisk sted: dybvad, nordjylland

Re: Hvor tit tømmer i posen?

Indlægaf karina » 25. maj 2012 22:05

Hej

Jeg tømmer min ileostomipose mellem 4 og 6 gange dagligt de fleste tider. jeg tømmer mellem 4 og 8 gange hvis jeg indtage fedemadvare og hvis jeg er i byen hvor jeg spiser mere ind jeg gør til dagligt.

God Pinse
Karina
karina

KatrineN
Indlæg: 7
Tilmeldt: 10. mar 2011 23:28
Årgang: 1993
Stomi siden: 1994
Geografisk sted: Århus

Re: Hvor tit tømmer i posen?

Indlægaf KatrineN » 25. maj 2012 22:56

Hej
Jeg skifter mellem 7 og 10 gange dagligt, og hvis jeg drikker juice, cider, spiser frugt eller meget fed mad, skifter jeg flere gange. Det skal så også lige siges, at min mad er ude efter cirka en halv time.

Med venlig hilsen
Katrine

Henning Granslev
Indlæg: 207
Tilmeldt: 6. jan 2004 01:13
Årgang: 1951
Stomi siden: 1973
Geografisk sted: Kolt, 8361 Hasselager

Re: Hvor tit tømmer i posen?

Indlægaf Henning Granslev » 25. maj 2012 23:54

Hej Miranda
Normalt tømmer jeg vel 7-10 gange i døgnet. Grunden til så ofte er, at jeg også tømmer posen, selv om jeg måske "kun" skal tisse.
Men jeg har det bedst med at få tømt posen, når jeg nu alligevel er på toiletbesøg.
Hvis jeg spiser lidt fed eller stærkt krydret mad, er afføringen tyndere ned normalt.
Det er også rigtigt, at der godt kan være "lidt mere i posen", når man er hjemme. Når jeg er i byen tømmer jeg gerne en ekstra gang for ikke at se lidt sidetung ud, hvor posen er.

Hilsen og god pinse

Henning Granslev, COPA rådgiver
Henning Granslev

hsm
Indlæg: 18
Tilmeldt: 2. maj 2011 15:48

Re: Hvor tit tømmer i posen?

Indlægaf hsm » 26. maj 2012 09:12

Hej Miranda,

Jeg tømmer ca. 5 gange i døgnet inclusive 1 poseskift, der jo også er en slags tømning.

Tidligere tømte jeg også ofte i forbindelse med andet toiletærinde, men efter jeg har skiftet til underbukser med lomme til posen, sker det sjældnere.
Jeg tømmer faktisk kun ekstraordinært når der er megen luft. Det sker når jeg spiser meget sukkerholdige ting f.eks "lørdagsslik".
Hvidt brød eller meget rødt kød (f.eks. tatar) kan også medføre ekstra tømning, da det giver mig "tynd mave".

Med velig hilsen

Miranda2

Re: Hvor tit tømmer i posen?

Indlægaf Miranda2 » 26. maj 2012 11:59

Tak for alle jeres svar :)

hans ole
Indlæg: 1
Tilmeldt: 20. mar 2012 19:22

Re: Hvor tit tømmer i posen?

Indlægaf hans ole » 26. maj 2012 22:23

5-8 gange om dagen

Poulsen

Re: Hvor tit tømmer i posen?

Indlægaf Poulsen » 26. maj 2012 23:27

Hej

Jeg tømmer posen 3 - 4 gange om dagen.
God Pinse

Med venlig hilsen
Brian

Qvinde_27
Indlæg: 24
Tilmeldt: 8. nov 2011 15:24

Re: Hvor tit tømmer i posen?

Indlægaf Qvinde_27 » 19. jun 2012 06:24

tror jeg tømmer 4-5 gange på posene 1. dag og 7-8 gange på posens 2. dag.
det er flere tømninger 2. dagen fordi der virker filteret ikke så godt mere og jeg hader den der ballon effekt den kan få.

Så tømmer jeg også hver gang jeg går på toilettet, så udsætter man jo næste toiletbesøg


Tilbage til "Diverse"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster