SU + handicaptillæg

Spørgsmål/debat vedrørende andet som ikke kommer ind under andre kategorier.
Herunder påklædning
Forumregler
Find mere information i COPAs brochurer. Husk også at Stomiforeningen COPA tilbyder gratis rådgivning
Dalsgaard
Indlæg: 2
Tilmeldt: 12. apr 2012 21:42

SU + handicaptillæg

Indlægaf Dalsgaard » 14. apr 2012 12:51

Hej alle...

Jeg er ny her i forummet - har "kun" været syg 2 år, men det har været en voldsom rutschebanetur både fysisk og psykisk, og for 2 måneder siden endte det med anlæggelse af ileostomi... En situation jeg langt fra er afklaret med endnu!
Jeg er en pige på 29 år og studerende med knap et år tilbage af uddannelsen. Er lige blevet gjort opmærksom på, at man kan søge tillæg til sin SU pga sygdommen...
Har læst lidt hist og pist herinde og kan se, der er flere som har haft held til at få bevilget dette handicap-tillæg, og vil så gerne høre, om der er nogle af jer, som kunne tænke sig at hjælpe mig? Ex med diverse udtalelser fra læger osv, hvad skal man "slå på" ifht at få tillægget osv? Synes det er svært lige at vide, hvordan man skal gribe det an....

Håber der sidder nogle af jer derude, som har nogle gode råd og evt med gemte ansøgninger/udtalelser jeg må have lov at se;o)

Unknown

Re: SU + handicaptillæg

Indlægaf Unknown » 15. apr 2012 18:42

DU skal sådan set bare gå ind på minSU.dk og udfylde skemaet dér...... Så skal du vedlægge evt. journal (det gjorde jeg)......
Så går der ikke særlig lang tid før du får tildelt SU + handicaptillæg!

GÆST

Re: SU + handicaptillæg

Indlægaf GÆST » 16. apr 2012 11:54

Hej.

Det er rimelig svært at få synes jeg, og det er nok ikke blevet nemmere med tiden.