køb af nyt toilet

Spørgsmål/debat vedrørende andet som ikke kommer ind under andre kategorier.
Herunder påklædning
Forumregler
Find mere information i COPAs brochurer. Husk også at Stomiforeningen COPA tilbyder gratis rådgivning
thorling
Indlæg: 38
Tilmeldt: 27. feb 2007 19:00

køb af nyt toilet

Indlægaf thorling » 11. maj 2011 09:00

Jeg skal til at renovere mit meget gamle badeværelse. Skønt. Det betyder jo også at jeg skal have anskaffet mig et nyt toilet og ikke mindst toiletbræt. Jeg er på toilettet mange gange dagligt og desværre også tit ret langvarigt. Jeg har pouch og den driller nærmest konstant ( har fået ændret min diagnose til MC så måske er det derfor ) Der er utrolig meget forskel på hvordan man sidder på et toilet og jeg er naturligvis på jagt efter det, hvor man virkelig får den allerbedste komfort. Udseende er så af mindre betydning.
Nogengange har jeg regulære tryksmerter af at sidde på mit nuværende og drømmer om noget bedre. Er der nogen erfaringer derude om hvad der dur eller forslag til hvor man kunne undersøge det ?
Jeg har erfaring med både keramikplus overflade i keramikken og almindelig. Det er helt tydeligt at almindelig keramik gulfarves og er meget vanskelig at holde hvid pga den stærk basiske afføring fra tyndtarmen, hvorimod den forstærkede overflade er helt problemfri.
Skønt hvis der er nogen der har et godt råd .

Lotte

Peter Sørensen

Re: køb af nyt toilet

Indlægaf Peter Sørensen » 11. maj 2011 10:24

Hej Lotte

på hjælpemideldatabasen http://www.hmi-basen.dk kan du se både toiletter og sæder der muligvis kan bruges, under produkterne linkes der til forhandlere og man kan se alle specifikationer.


http://www.hmi-basen.dk/r2x.asp?linkinf ... t=1&sid=10

thorling
Indlæg: 38
Tilmeldt: 27. feb 2007 19:00

Re: køb af nyt toilet

Indlægaf thorling » 15. jul 2011 07:39

Hejsa.
Så er badeværelset færdigt og monteret med special toiletsæde. Tak Peter for dine forslag til hvor jeg kunne finde noget , men desværre var det primært kørestols toiletter og lign på den hjælpemiddelside. Jeg er bestemt ikke kørestolbruger , men mager og har mange og langvarige toiletbesøg pga min trælse pouch.
Det kan give tryk smerter og ømhed i lårene når man sidder på et alm toiletsæde. Det endte med at jeg kontaktede Presalit som er toiletsæde fabrikanter. De kendte til problemet og havde et udpræget komfortsæde. Det købte jeg. Det hedder Raja. Undskyld reklamen ,men det gør virkelig en forskel. Sædet er udformet så det understøtter det meste af låret og er blødt og afrundet. Man kommer ikke til at hænge på en kant. Det har været en stor forbedring. Det ser selvfølgelig lidt anderledes ud ,men jeg synes faktisk det er pænt. Min mand uden tarmproblemer synes også det er skønt at sidde så godt. Så en klar anbefaling herfra til alle der får ondt i sæde og bagdel når de sidder på toilettet hyppigt og længe. Det passer vist nok ikke på alle toiletter men det kan jo undersøges . God sommer.


Tilbage til "Diverse"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster