Sygedagpenge

Spørgsmål/debat vedrørende andet som ikke kommer ind under andre kategorier.
Herunder påklædning
Forumregler
Find mere information i COPAs brochurer. Husk også at Stomiforeningen COPA tilbyder gratis rådgivning
KN
Indlæg: 1
Tilmeldt: 3. mar 2011 17:06

Sygedagpenge

Indlægaf KN » 3. mar 2011 18:29

Hej alle!

Vil lige høre om der andre som har haft problemer med det kommunale system, og hvad i gjorde/har af erfaringer for ikke at blive tabt af systemet.
Her er lidt om mig, 33 årig mand, fik fjernet tyktarmen oktober 2009 pga CU, og det er noget af det bedste der skete for mig, det var som at blive født på ny, ingen mave der styrede mig og masser af overskud til familien, blev så pouch opereret i maj 2010 det var sku en hård omgang med en lang indlæggelse og en lille depression. September 2010 fik jeg så lukket min stomi det gik heller ikke uden problemer, så det har budt på en masse op og nedture i forbindelse med at blive opereret. Jeg har nu siden december været i arbejdsprøvning og kan stadig ikke passe et fultidsarbejde hvilket både Horsens sygehus og Århus sygehus har skrevet til min sagsbehandler, men hun skriver så til mig og fortæller at ud fra de lægelige akter som hun har, kan jeg ikke få forlænget min sygedagpenge. Nu står jeg så i et dilemma, for jeg har været til nye undersøgelser ang kolik smerter, og de kan se at der er dannet noget arvæv som trækker i tarmen, de vil gerne have mig ind til en ny operation, for at løsne det op, men da mine sygedagpenge stopper den dag jeg skal opereres,ved jeg ikke hvad jeg skal, har ikke råd til at komme på kontanthjælp.

MH KN

Peter Sørensen

Re: Sygedagpenge

Indlægaf Peter Sørensen » 3. mar 2011 19:44

Hej KN


Du har mulighed for at få forlænget sygedagpengene, ud over 52 uger.
Du skal klage jvnf. den vejledning kommunen skal medsende med afgørelsen, have dine læger til at skrive en helt klar erklæring samt kontakte din fagforening, hvor du kan få hjælp fra deres social rådgiver.

http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop og

https://www.borger.dk/_layouts/BorgerDK ... KommuneId=

giver oplysninger om regler og muligheder

Gæst

Re: Sygedagpenge

Indlægaf Gæst » 3. mar 2011 23:09

Hej Peter

Tak for hjælpen, vil prøve at se om jeg kan blive lidt klogere, har også snakket med min fagforening og de vil også gerne hjælpe, men de sagde også at det nok vil blive svært da jeg har fået forlænget min periode en gang men de ville selvfølgelig kæmpe.

MH KN


Tilbage til "Diverse"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster