Toiletskyl ved tyndt output?

Spørgsmål/debat vedrørende andet som ikke kommer ind under andre kategorier.
Herunder påklædning
Forumregler
Find mere information i COPAs brochurer. Husk også at Stomiforeningen COPA tilbyder gratis rådgivning
Brugeravatar
Thorun
Indlæg: 33
Tilmeldt: 15. jan 2004 04:24
Årgang: 1978
Stomi siden: 2003
Geografisk sted: Jelling
Kontakt:

Toiletskyl ved tyndt output?

Indlægaf Thorun » 30. jan 2011 20:46

Jeg har netop købt et hus, og skal investere i et nyt badeværelse og et nyt toilet. Jeg skal bruge et toilet som jeg ved, kan skylle mit stomiindhold ud hver gang. Mit nuværende toilet er et standard Ifö med småt/stort skyl. Dette toilet klarer ikke opgaven hvorfor jeg bruger 2 store skyl for at få det hele med.

Mit spørgsmål til den brede befolkning er nu: hvilklet toilet har i andre stomister? Og klarer det opgaven hver eneste gang - uanset konsistens og mængde?
Jeg har udkik på et Ifö med 2/4 liter skyl eller 3/6 liter skyl. Og jeg ved hverken om de 4 eller 6 liter er nok til at skylle det hele ud. Erfaringer ønskes :)

Mvh. Rune

Peter Sørensen

Re: Toiletskyl ved tyndt output?

Indlægaf Peter Sørensen » 30. jan 2011 21:02

Hej Rune
med den smule viden jeg har om VVS, vil jeg nok mene ,at du ikke skal under at 3/6 ,hvis toilettet skal monteres til et afløb i gulvet, hedder det med S-lås, de er på nyere toiletter lavet til at at lave et selvforstærkende , der suger kummen tom.

I forbindelse med udskiftningen ville jeg tale med en kloakmester for at sikre mig at faldet på rørene er ok ,til lavtskyls toiletter, de danske kloakker er normalt dimensioneret til skyl på 9 liter.

Steen Samuelsen
Indlæg: 355
Tilmeldt: 13. sep 2007 14:39
Årgang: 1947
Stomi siden: 2007
Geografisk sted: Fredericia

Re: Toiletskyl ved tyndt output?

Indlægaf Steen Samuelsen » 30. jan 2011 21:26

Hej

Vores toiletter er begge almindelige IFö Cera toiletter, hvor jeg selv kan indstille mængden af skyllevand ved både stort og lille skyl.
Som regel skyller de fint, men enkelte gange må jeg skylle ekstra. Jeg må dog ofte bruge børste, fordi indholdet i posen er mere slimet/klæbrigt end normal afføring.

Vær også opmærksom på kloakrøret fra toilettet også kan have indflydelse på hvor godt toilettet skyller
Med venlig hilsen ;-)

Steen

migo
Indlæg: 79
Tilmeldt: 16. mar 2010 14:30
Årgang: 1968
Stomi siden: 2009
Geografisk sted: Holte

Re: Toiletskyl ved tyndt output?

Indlægaf migo » 30. jan 2011 21:45

Ifös toiletter kan normalt justeres i skyllevolumenet. Mit eget Ifö Cera blev sat til 8 liter, max, da jeg installerede det. Tror det kom som 2/4 liter skyl. Det er rimeligt let selv at justere skyllevolumenet, hvis det skal være.

Selv med 8 liter skyllevolumen skyller det ikke altid rent, for som Steen også sagde så klæber det en del nogen gange.

Gæst

Re: Toiletskyl ved tyndt output?

Indlægaf Gæst » 31. jan 2011 09:28

Vi har et 3/6 liters Ifö og har ingen problemer med det. En sjælden gang imellem skal der skylles en ekstra gang.

Gæst

Re: Toiletskyl ved tyndt output?

Indlægaf Gæst » 13. feb 2011 00:13

Hej,

Jeg mener ikke, at det bare er mængden af vand, som er afgørende. Også 'faldet' på skålen. Altså om det ligger sig på en lille 'hylde' i toilettet, eller om det render ned af sig selv.

Brugeravatar
Thorun
Indlæg: 33
Tilmeldt: 15. jan 2004 04:24
Årgang: 1978
Stomi siden: 2003
Geografisk sted: Jelling
Kontakt:

Re: Toiletskyl ved tyndt output?

Indlægaf Thorun » 13. feb 2011 12:43

Efter jeres råd og lidt VVS-vejledning, besluttede jeg mig for at købe et Ifö Sign, hvor jeg så i første omgang vil justere vandmængden til 3/6 liters skyl. Det er et af de nyere toiletter hvor der sidder en lille sæbetampon i toppen og skulle være med til at gøre toilettet rent. Spændt på at se hvordan det virker.

/Rune


Tilbage til "Diverse"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 9 gæster